Beste mensen,
Ik heb een vraag. Ik heb nu een bestelformulier en als men dat invult en op verzenden klikt kom je op een pdf faktur met alle velden zo ingevuld zoals in het bestelformulier.
Nu is mijn vraag, is het mogelijk om de klant een bericht te doen dat het gelukt is en die factuur op een een of andere manier naar mij te mailen of op een directory op te slaan.
heb al van sommige mensen gehoord dat dat met fpdf moet en dan output() maar dan kan je hem nog niet opslaan in een map op je server. of moet dit allemaal met sessies dat ik een link krijg naar de factuurpagina met alle ingevulde velden, want met de sessies lukte het mij niet en het lijkt me erg onveilig.
Dus ik wil dat als je op verzenden klikt dat de klant een bericht krijgt en de PDF naar mij gemaild wordt.... is dit mogelijk en zoja wie weet hoe en heeft een voorbeeld???
Ja dat snap ik allemaal wel maar ik wil dat hij óf gelijk gemaild word naar mij OF dat hij op MIJn server word opgeslagen en niet op de pc van de klant..
en bij die PHP mailer moet je het bestand als hebben ergens.
gr tom
$fileatt = "$name"; // Path to the file
$fileatt_type = "application/pdf"; // File Type
$fileatt_name = "$name"; // Filename that will be used for the file as the attachment
$email_from = "[email protected]"; // Who the email is from
$email_subject = "Factuur $factnummer"; // The Subject of the email
$email_message = "Geachte heer/mevrouw $tussenvoegsel $achternaam,<br /><br />
hier komt dan text van je berichtje<br /><br />
Nog wat text<br /><br />
En nog een beetje<br/><br />
Kan je nu al wel je pdf opslaan op je server en later openen door het direct aan te roepen? Ga alles stap voor stap even na. Dan zie je direct wat er mis gaat.
nee het lukt mij niet om hem op te slaan op mijn server...
wel als mail attachment maar dan is de pdf die ik daar krijg leeg en wie weet hoe dat anders moet.
en leg eens uit hoe je hem opslaat op je server of heeft iemand een voorbeeld script. Alle hulp is welkom.
alvast bedankt!!
gr
tom
hoe sla je hem op op je server en waar sla je hem op en waar kan je dat instellen? Ik hoorde als je dat met FPDF doet dat je hem op je server kan opslaan maar waar kan ik de directory wijzigen in fpdf.php,
gr tom
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen.
Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.