Ik werk bij een Autobedrijf in het oosten van het land, nu is de site van het bedrijf een paar jaar oud en wordt het tijd voor een nieuwe, nu is hier iemand voor aangenomen die dit gaat doen. Hij heeft een opzetje gemaakt, maar ik vind het helemaal niks. Hebben jullie misschien ideeën hoe het verbeterd kan worden.
De tweede site is niet een site die mijn erg aanspreekt.
Mijn mening per punt (over de 2e site):
- Style: weinig orgineel, lettertype erg saai: 5,5
- Navigatie: Door de duidelijke knoppen aardig overzichtelijk. Auto's aan de zijkant waar je niet op kunt klikken, dan heb je er niets aan: 5,5
- Mogelijkheden van zoekmachine's: metagags zijn goed, maar door gebruik van frames kunnen minder pagina's worden geïndexeerd: 6-
- Browser: Website zal door de meeste browsers goed te zien zijn, doordat er geen overbodige javascripts en andere (browser) scripts aanwezig zijn. Wat er onder de welkom staat is niet te zien in andere browsers als IE, en voor een beginpagina is dit wel belangrijk!: 5
De aanbiedings rechtsboven die steeds veranderen zijn erg storend, er wordt steeds een nieuwe pagina geopend. Dit kost mijn dataverbinding, maar ook hostingkosten wanneer de site langdurig aan staat. Je zou dit kunnen aanpassen met een banner!
Ik hoop hiermee mijn commentaar gegeven te hebben. Mocht ik op een manier nog kunnen helpen aan de site dan hoor ik dit graag!
Wat mij ook stoorde aan de 2e optie is inderdaad de aanbieding rechtsboven, deze zou ik vervangen slash verwijderen.
Ook mag de tekst van de buttons aan de linkerkant
wel wat groter en is de gestreepte achtergrond meer storend dan een leuke toevoeging.
Er verschijnen horizontale scrollbalken bij elke menu keuze, welke door wat economischer om te gaan met de ruimte makkelijk voorkomen kunnen worden.
Ik ben niet thuis in de wereld van de auto, maar heb toch het idee dat iemand op zoek naar een tweedehands auto prima terecht kan bij Lenferink auto's.
Wat kleine wijzigingen en de website kan er ook mee door !
Ik vind het geen proffesionele site als ik eerlijk mag zijn... Hij is wel duidelijker zichtbaar in FireFox in ieder geval...
Je hebt met de kleur zwart gewerkt. In het logo zag ik ook witte letters dus ik had toch iets met wit gedaan op de achtergrond. Dat kan al beter ogen...
Ik kan je ook verder weinig hierover zeggen, waar je verbeteringen in kan aanbrengen... Maar ik zou zelf met een strakker design komen en toch met wit gaan werken ipv zwart...
offtopic.. heej bedrijf is hier paar km verder op :P
ontopic
design.
Lenferink heeft al een logo blauw en rood probeer daar wat mee te doen laat die kleuren ergens terug komen op de website. Je kan inderdaad niet veel anders doen dan een donkere kleur of je moet het logo van kleur veranderen. (wat mooier zal zijn) witte achtergrond is meestal zakelijker wat hier dus het geval moet zijn. (kijk naar http://www.bmw.nl/http://www.mercedes.nl/)
probeer een foto's te verwerken van 1 auto niet van meerdere auto's. Aan de rechterkant staan wel foto's maar die zijn "uitgezoomt" er staat dus meer op dan alleen de auto. maarja dat is mijn mening over het design.
denk da het alleen ging om het design want de code is bagger niet HTML standaard. je klikt bijv. op een foto rechts en je krijgt een hele lijst met auto's die te lang is om enig overzichtelijk inzicht in te krijgen enz.
Probeer dingen uit. Uiteindelijk word het mooi en kunnen we het weer beoordelen (het is niet altijd negatief)
btw neem aan dat je de volgende zin met PHP genereerd ;) (Er staan permanent meer dan 550 personenauto's en 800 lichte bedrijfswagens en trucks op voorraad.)