Dag!
Ik heb onderstaand scriptje gebruikt om de inhoud van een map weer te geven. Maar waar ik zo van baal is dat de inhoud wordt geordend op plaatsingdatum (datum-laatst bewerkt maakt niks uit). Ik wil de boel ordenen op naam!
't Gaat namelijk om de inhoud van een fotoarchiefje. In de map fotoarchief staan mappen met foto's. Deze mappen worden gelezen door een scriptje dat er een mooi album van maakt.
Ik organiseer de boel op datum door de volgende notatie te gebruiken:
20041114 = 14 november 2004.
Op deze manier staat 't nieuwste fotoalbum altijd bovenaan, mits de boel is geordend op naam. En dat is wat ik wil!
Dus wat moet ik toevoegen in 't onderstaande script om er voor te zorgen dat dat mijn fotoarchief er weer netjes uitziet??
Dit is de code:
<?php
$pad = "fotoarchief";
$dir_handel = @opendir($pad) or die("Helaas! 't Archief ($pad) kan momenteel niet worden geopend. Probeer 't later nog eens.");
echo "Inhoud van directory <b>$pad</b>:<br/>";
while ($file = readdir($dir_handel)) {
echo "- <a href=\"javascript:NewWindow('fotoarchief/album.php?gallery=$file','popup','800','600','custom','front');\" onMouseOver=\"window.status='Album: $file'; return true;\" onMouseOut=\"window.status=''; return true;\">$file</a><br/>";
}
closedir($dir_handel);
?>
Alvast bedankt voor de hulp (als ik die krijg...). 't Zit me echt dwars (Ken je vast wel, heb je 'n mooie site, is iets nog niet in orde!).
Rutgerus!
901 views