Als je op zoekmachines zoals Google iets zoekt krijg je vaak resultaten van webpagina's met daarop een inhoud uit een database.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat zoekmachines de inhoud uit de database weergeven op de juiste pagina?
Hoe bedoel je op de juiste pagina?

Een zoekmachine zoals google indexeert webpagina's. Als deze webpagina's data uit de database bevatten, dan zal deze data ook in de zoekmachine terecht komen. Dus als jij de data uit je database op de juiste pagina's zet, dan zal Google ze op die manier indexeren.
Ok, dit gebeurt vanzelf?
Dan hoef ik dus geen apparte php-scripten voor te gebruiken.

Bedankt
Ja. Dit klopt. Google kan automatisch inloggen op je databases die beveiligd zijn met gebruikersnaam en wachtwoord.
@Kip, hoe doen de ander zoekmachines dat dan? Die hebben helemaal geen wachtwoord en/of gebruikersnaam nodig?

Was iedereen maar zo goed als Zim
Meneer Kip, wilt u alleen informatie geven die klopt.
Maar Aron, google kan NOOIT je database uitlezen.
Je gebruikt een database om gegevens (text) in op te slaan. Die tekst wordt doormiddel van PHP bestanden omgezet in een pagina.
En google kan alleen DIE pagina (dus de uitkomst) lezen. Dus wil je dat google al je gegevens vind, moet je al je gegevens op een 'aparte' pagina laten zien. Zodat hij ze kan indexeren en toevoegen om mee te googlen.
Ok, en dat is dus een variabele uitkomst?
Oftewel op deze pagina kunnen verschillende dingen staan en google haalt dus automatisch de goede info tevoorschijn?
Oeps, dubbelpost :S
@Zim:
Ik vermoed dat 'Meneer Kip' gebruik maakt van het begrip sarcasme.

@Aron
Google indexeert alleen data dat deze wordt aangeboden. Of deze data (toevallig) uit een database komt, of 'plat' in de pagina is getypt maakt wat Google betreft geen verschil.
Ok ik weet genoeg iedereen bedankt die mij op deze donderdag avond nog wat geleerd heeft:P
@Pholeron: Kip heeft kippenhersenen..

Reageren