Hallo allemaal,

Ik heb en vraag is het mogelijk om een 1 of ander script te maken wat een mail verstuurd op een bepaalde datum die in de database staat, dus niet via cronjob want dat ken ik wel, maar echt uit de database in gevoerde datum.

Dank alvast
Stefan
Als het helemaal jouw "server" is zouw het altijd kunnen... Weet alleen niet hoe...

Gewoon cronjobs gebruiken... Daarvoor zijn ze der nouw eenmaal en niet opnieuw het vierkante wiel uitvinden...
Wat je zou kunnen doen is een script maken die m.b.v. cronjobs elke dag in de database kijkt of er mails in staan met als datum 'vandaag'. Indien het geval, dan die mail(s) versturen..
Waar het mij om gaat is namelijk dat ik een poule heb dat moet worden ingevuld, 2 dagen voor een wedstrijd, de datum van een wedstrijd is bekend die staat dus ook in de database. Ik wil dus de deelnemers een herinnering struren. Er zijn ongeveer 20 wedstrijden dan zou ik 20 cronjobs moeten maken en dan volgendjaar weer en het jaar daarop weer enz enz, maar ik heb al 20 data's in mijn database waarom zou ik daar nou geen gebruik van maken. ....... over 2x een vierkantwiel uitvinden gesproken.

Ik zou dus de oplossing van Pholeron wel kunnen gebruiken dan heb ik idd 1 cronjob.
Bedankt

Reageren