Hier een online boek over C, wellicht heb je daar wat aan: klikkerdeklik
Ps. PHP leer je overigens niet even in een paar dagen met een online cursus en dat geldt ook voor C, C## en andere talen. Pas met enige duizenden uren ervaring kun je zeggen dat je een taal machtig bent.
Het aller ergste verschil zit hem volgens mij in 1, of nee, 2 dingen:
- Memory Management: Je moet van te voren aangeven hoe lang een string bijv kan zijn, hoe groot een array. Je moet bijhouden hoe het met references naar objecten en waarden zit, aangezien een reference volgen naar een waarde die niet meer in het geheugen zit leidt tot een segfault, en andersom tot memory leaks.
- Compilen: geen edit -> test meer maar edit -> compile -> run -> test.
Maar ontopic: Ik heb zelf de 'internet cursus' die gewoon op CPP.com staat gevolgd, en dan iedere stap zelf namaken, eventueel veranderen of combineren. Zo kom je er heel snel achter wat je wel, en wat je niet vat.
En ook is het heel erg handig om iets in het hoofd te hebben wat je wilt gaan maken. Ik heb zelf bijvoorbeeld een heel boek over Obj-C gelezen, en Cocoa, maar de kennis gebruik ik momenteel enkel ik PHP, simpelweg omdat ik geen idee heb wat voor programma ik voor de Mac zou moeten maken.