Wie kan me vertellen, hoe ik een socket open vanuit php
en vervolgens mij kenbaar maak met username en password
Heb je überhaupt enig idee wat sockets zijn?
Beste Kasper,

Ik vraag om hulp, niet om beledigd te worden, als je me niet wil of kunt helpen, hou de domme opmerkingen voor je

Bedankt vr je reactie, maar je mag me altijd een 'goede" oplossing bezorgen ipv onzin

Erik
Kasper had wel een punt ergens, of een gegrond vermoeden. Zie, sockets hebben zelf niet veel te maken met authentificatie, dat is namelijk voor het protocol. En aangezien je niet vermeld welk protocol we het hier over hebben, HTTP, SSH, wat dan ook, kunnen we je niet verder helpen met dat deel van je vraag.

PS: de belediging zit hem trouwens niet in de vraag, maar in jouw interpretatie en reactie >:)

edit 2: voor simpel socket-gegoochel kan je trouwens ook gewoon [php]fsockopen[/php] gebruiken. Die werkt iets simpeler, en heeft wat minder mogelijkheden. Maar hij voldoet bijvoorbeeld prima voor simpele acties als een webpagina opvragen.
Maar deze socket functies die jacco zojuist voorstelde zouw je eventueel ook kunnen gebruiken voor het msn protocol? Aangezien ik eerst met fopen werkte... En zo ja zijn deze socket functies dan beter als fopen?
mebus ik zou het niet weten :P. Rechtsboven php.net seach. Socket -> alt+Enter -> eerste hit.

Maar als TS wazig mag doen mag ik dat ook vind ik :P

(overigens wel met sockets gewerkt in c# maar das weer net ff anders :P)
Ehmmm het lijkt er wel op als of je die sockets functies kan gebruiken voor het msn protocol:) Ik zal eens kijken:) Toch bedankt!

Reageren