hallo,

weet iemand of er ook een soort visuel studio en mircosoft sql server is voor php? want dit is verschikkelijk goede software.. , ik ben er namelijk met mijn werk mee bezig en ik vroeg me af of het ook bestaat (of iets wat er op lijkt)
Zend Studio verricht bij mij dagelijks uitstekend werk! Ben niet bekend met Visual Studio, dus ik kan het niet vergelijken.

Voor SQL gebruik ik PGadmin3 (voor PostgreSQL, alle OS-en) en EMS SQLmanager (zowel voor PostgreSQL als MySQL, Windows-only).

EMS kent gratis versies, Zend Studio kost een 300 euro en is dat dubbel en dwars waard.
ja die is er wel

probeer nothpad++ is volledig Freeware

probeer anders Dreamweaver ofzo

maar nothpad++ is gratis en dreamweaver niet volledig...

Groetjes
Ik denk dat je Visual Studio meer kan vergelijken met Dreamweaver. Met Visual Studio doe je ook alleen maar de interface visueel. Het achterliggende script om de formulieren te verwerpen moet je toch ook zelf programmeren.

Je moet het dus zo zien: Je maakt de interface (het visuele, in dit geval html/css) van de website in Dreamweaver (of het gratis NVU). De achterliggende code (in dit geval php) voeg je handmatig toe om de formulieren en dergelijke te verwerken.
Visuel studio, is zeg maar drag-en-drop inteface, maar je kan de heleboel of moet eigelijk dan een heleboel coden, ASP(dotnet)
oke je hebt wel deels gelijks ja want je kan er ook gewoon voor kiezen om die design mode niet te gebruiken en gewoon code is visual studio attans dat doe ik ook als ik iets in asp.net 2.0 moet maken.....

maar wat vinden jullie van nothpad++ ??
drag-and-drop voor PHP bestaat niet, althans geen goeie. Er zijn wel pogingen gedaan, maar die code is echt een ramp op zich. Daar wil je niet mee aan de slag gaan, kost meer tijd dan dat het oplevert.
dat bestaad ook niet niet goed voor php maarja heeft 1 van jullie ooit wel is met nothpad++ gewerkt ?
jammer, want visuel studio werkt namelijk super,

edit: LOL
jcx.Software heeft iets gemaakt zie ik nu, php voor visuel studio, LOL net wat ik nodig ben (A) geloof mij, deze tool is HANDIG

Reageren