Ik ben op zoek naar een script dat ervoor zorgt dat een script iedere 10 minuten wordt uitgevoerd. Ik heb al wat gelezen over cron job... Maar weet verder echt niet hoe ik hier mee zou moeten werken, want ik kan op mn server nergens aangeven welk bestand dan moet worden uitgevoerd. Kan het ook gewoon met PHP?

Alvast bedankt!
Is het ook mogelijk met PHP, bijv met time() of date()???
Werkt niet. PHP kan zelf geen bestanden op vragen/activeren. Maar als hij eenmaal werkt/wordt opgevraagd dan kan je het kontroleren. Maar niet echte ideaal
is het zoiets bv dat hij iedere 10 min iedere member x bij geeft of aftrekt?
T s de bedoeling dat er iedere 10 min een script wordt uitgevoerd waarmee een mailbox wordt geopend en wordt gekeken of er nieuwe berichten zijn. Zo ja dan worden deze berichten incl attachment opgeslagen op de server en in de database. Makkelijk gezegd een moblog.
dat kan ook met php, maar dan via een rare omweg. Heb je toevallig de lynx browser, of links of zo? Dan kun je een cronjob maken voor het starten van die browser om de 10 minuten naar de url van je script. Zorg dat je de pid opslaat in een file, zodat je die later met cat weer uit kan lezen, en het pid kan killen, zodat je niet na een jaar een miljoen browsers hebt draaien op je server ;)

EDIT:
Ik zie nou dat ze phpfreakz wget gebruiken. Dit is niet zo verstandig. Wanneer wget alle data heeft, stopt hij de request. Om snelheid te verhogen is de officiele reden. Je script moet dan nog wel NA je mailrequest output geven, anders werkt het niet. wget heeft wel een voordeel dat ie zichzelf killt.

Reageren