Heeey, ik ben zo bezig met een school project..
egel.laatikeensgekdoen.nl/click

Nou heb ik alleen ff dringend hulp nodig met arrays, die zich net als session's gedragen.. (globaal dus)
Ik had dit allemaal goed uitgedacht enzo... Totdat ik bij het problem kwam om een key met bijhorende value te verwijderen uit de array, en de array opnieuw te sorteren zodat de keys gewoon weer kloppen..

Nou werkte het allemaal wel lekker, totdat ik ging verwijderen, toen heb ik aan de admin gevraagt of die global variables aan kon zetten.. en sindsdien werkt het nu helemaal niet meer xD

Kan iemand mij help d.m.v. een klein voorbeeldje over hoe ik een array globaal kan maken, en dus dingen ken toevoegen, pagina word herladen en dan dus nog steeds die waardes heeft, en zo dan weer nieuwe waardes erbij zette..

Vooral heb ik hulp nodig met het verwijderen van waardes in array's,
ik heb zo hier en daar gelezen dat dit nog wel lastig is en allemaal functies geprobeerd, maar ik kom nergens zo!!!

kan iemand me helpen??
Alvast bedankt!!!
Waarom gebruik je geen sessies voor dit doeleinde? Je kunt de array gewoon in een sessievariabele opslaan.
<?php
$_SESSION['waardes_in_array'] = array('waarde1', 'waarde2', 'etc...');
?>

Verder kun je een key uit een array gewoon verwijderen met:
<?php
$array = array('waarden....');
unset($array[0]);
?>

En als je dan vervolgens [php]sort[/php]() gebruikt om de array weer te sorteren houdt je een array over waarbij de keys weer netjes oplopen.
http://egel.laatikeensgekdoen.nl/click

dat heb ik ook zo gedaan... Maar zodra ik items ga verwijderen op key, $_GET['remove'] bevat de key die verwijderd moet worden

$nArray = $_SESSION['whatever'];
unset $_SESSION['whatever'];

unset($nArray[$_Get['remove']]);
sort($nArray);

$_SESSION['whatever'] = $nArray;
[offtopic]

$_GET['remove'] << ZEEER gevaarlijk..

als jij nu hier klikt, dan zou jij dus iets verwijderen.

Het zou niet de eerste keer zijn!

Probeer VERWIJDEREN altijd met POST te doen. (Nu valt het misschien nog mee omdat het je niet HELE belangrijke dingen kan verwijderen.

[/offtopic]

Maar ik zie dat je krijgt: remove=0, wanneer ik op Verwijderen klik.

Waarschijnlijk wordt het ID van het item niet doorgegeven naar de link.
Lapdi... niet zo leuk doen he..
die onderste.. dat is de bedoeling dat ie de hele sessie leeg maakt

ennuh... remove 0
array de eerste key is 0..
de eerste key van de array ( 0 ) bevate de ID van het item...

ik wil in dit geval: remove=0
de key 0 van de array weghalen met de bijhorende itemID die er staat als value
0 => itemid...
<?php
unset($nArray[$_Get['remove']]);
?>
Dat gaat sowieso niet goed aangezien $_GET wel in hoofdletters moet.

Verder zou ik voor de keys in je array gewoon de id's van de ingevulde items aanhouden. Dat voorkomt straks nog problemen als je het eventueel naar een database wilt gaan wegschrijven.
/lock maar, lekker nutteloos hier

Reageren