In MYSQL ziet tabel tijd er zo uit: 2001-01-07 05:39:00
Nu wil ik een query doen met een wildcard:
<?php
$query = "SELECT * FROM getij WHERE tijd LIKE '$year-$month-$i%'";
?>
Ik wil dus dat de WHERE functie alleen naar de datum kijkt door er een wildcard aan toe te voegen.
Het lukt me alleen niet om dat goed neer te zetten
is je tabel van het type DATETIME of TIMESTAMP?
zoja, dan moet je geen wildcard gebruiken maar gewoon netjes met datums werken... in je voorbeeld wil je alles van 1 dag...dat gaat prima met datums in mysql
lees eens wat meer over alle mogelijkheden op mysql.com documentatie
Het lijkt mij wel heel sterk dat jij in 4 minuten tijd de handleiding hebt doorgelezen, de voorbeelden hebt uitgewerkt en nu al de hele boel zou kunnen begrijpen. Het zou een nieuw record zijn!
Het is gelukt heb alleen nog even geworsteld met DAY dat DAYOFMONTH moest zijn omdat mijn hosting mysql 4.0 blijkt te hebben.
Moet misschien maar eens naar andere hosting gaan kijken.
Het is gelukt heb alleen nog even geworsteld met DAY dat DAYOFMONTH moest zijn omdat mijn hosting mysql 4.0 blijkt te hebben.
Moet misschien maar eens naar andere hosting gaan kijken.
Groetjes,
Jasper
Versie 4.0.....Pffff, dat mag je niet eens een fatsoenlijke database noemen, het is een grote verzameling ellende en niet meer dan dat.
Een andere provider lijkt mij dan ook een uitstekend plan! Zoek dan een provider met minimaal versie 5 maar 5.1 is ook al beschikbaar. PostgreSQL is echter een nog beter plan, dan ben je van alle gekke MySQL-fratsen verlost.
En voortaan eerst lezen en dan pas gaan piepen. Ik wil je best helpen, maar ga echt niet de handleiding voorlezen.