hey

heeft er iemand ervaring met het inlezen van een elektronische identiteitskaart en dit verwerken met php in een formulier ??

het zou kunnen dienen voor inlog en voor inlezen van gegevens bij inschrijvingen.

groetjes
wat voor kaart bedeol je precies ?
Marco schreef op 17.06.2007 13:51
wat voor kaart bedeol je precies ?

Een pasje.

@TS: Je kan een systeempje opzetten met behulp van een barcode, die op elk pasje komt te staan. Door middel van een barcode lezer (hardware) kun je info doorsturen naar een PHP site (software).
Misschien heb je hier iets aan? Staan op die site nog meer handige documenten, o.a. onder "EID op je PC", "Stap 4" staan pdf's met informatie over installeren. Wellicht kan je daar ook wat uit afleiden. Zelf programmeren wordt wel lastig vermoed ik.
Ik geloof er weinig van da je een testpakket moet kopen. Ik ga me eens bij eID zelf informeren. ik laat nog iets weten als ik iets vind. Een bedrijfje dat ik ken gebruiken het ook en ik kan me nie voorstellen dat die er zoveel geld voor geven!

Ik geloof er weinig van da je een testpakket moet kopen. Ik ga me eens bij eID zelf informeren. ik laat nog iets weten als ik iets vind. Een bedrijfje dat ik ken gebruiken het ook en ik kan me nie voorstellen dat die er zoveel geld voor geven!

Ok, laat het me zeker weten!!

Ik wou ook al eens een loginsysteem maken met eID en zag het niet meer zitten nadien.

Als je wat meer info gevonden hebt, dan zal ik er wel een turorial of script voor plaatsen hier ;-)
ok , we have a deal ;)

desnoods mail ik het bedrijf eens he om te zien hoe zij het gedaan hebben, Ik heb al me thun systeem gewerkt. En je moet eerst het programma downloaden van EID dat wordt als applicatie gebruikt om de gegevens in te lezen en via php worden de velden ingevuld van het formulier

dus het moet mogelijk zijn ;)

Reageren