Is het mogelijk om, als de database niet goed connect, de errors die ik dan krijg niet weer te geven?

<?php
// Errors:
?>

Warning: mysql_connect(): Too many connections in /home/www/futronic.awardspace.com/config.php on line 2

Warning: mysql_select_db(): Unknown MySQL Server Host 'db1.awardspace.com' (1) in /home/www/futronic.awardspace.com/config.php on line 3

Warning: mysql_select_db(): A link to the server could not be established in /home/www/futronic.awardspace.com/config.php on line 3
Dat is heel simpel:

Zet in bijvoorbeeld je connect.php de verbinding in een if, en ga zo verder:

<?php
if(!mysql_connect('blabla','blabla','blabla')){
// verbinding niet goed gemaakt:
echo 'De verbinding kon niet worden gemaakt';
exit;
}
?>

Zoiets zou moeten werken geloof ik.
Ik krijg alleen de error:

Warning: mysql_connect(): Too many connections in /home/www/futronic.awardspace.com/config.php on line 3

niet weg.

Deze krijg ik wel weg met:

ini_set('display_errors', 0);
error_reporting(0);

Ik vraag me af: is het wel handig om helemaal GEEN errors weer te geven?
Nee, dat is helemaal niet slim. Ik zou deze zeker tijdens het scripten van je site op de hoogste stand hebben staan.

Verder zou je die connection error kunnen onderdrukken door een @ voor de mysql_connect te zetten, maar de vraag is of je dat moet willen. Je wilt het namelijk wel weten als je database connectie niet gelukt is, zeker als je site daar van afhankelijk is.
bedankt voor de uitleg van de @ (nooit geweten) en dat bracht me op een idee:

Edit:
Werkt toch niet (a)
Die warningen wil je inderdaad niet op het scherm hebben staan, wel in een logboek of email, maar er zal toch wel iets van een foutmelding moeten komen. Of heb je soms een alternatief voor het geval de database (in de meeste gevallen de kern van de website) niet beschikbaar is?

Er zijn diverse tutorials geschreven over foutafhandeling, ga je daar eens in verdiepen.
Goed idee, zal ik nu meteen doen
je kan ook gewoon een error handler schrijven, die het in een file logd ofzo :)

edit: oeh, lang geleden dat ik de tekst "newbie" naast me had staan! :|
...... Too many connections ...........

Zit je connect soms in een loop?

Reageren