$query = "SELECT m.name, ml.name, l.language_long
FROM MENU as m, MENU_LANGUAGE as ml, LANGUAGE as l
WHERE m.id = ml.menu_id
AND ml.language_id = l.id
";
en ik krijg er geen foutmeldingen op, dus op zich is dat al goed.
Mijn vraag is nu hoe kan ik dit uitlezen want op de normale manier lukt dit niet echt. Ik zie duidelijk dat er 2 rijen zijn(wat klopt), maar hij vult niks in.
ik krijg wel volgende errors:
Notice: Undefined index: ml.id in C:\Site\new_site_v2\admin\add_menu\menu_list.php on line 48
Notice: Undefined index: ml.name in C:\Site\new_site_v2\admin\add_menu\menu_list.php on line 49
Notice: Undefined index: m.name in C:\Site\new_site_v2\admin\add_menu\menu_list.php on line 53
Notice: Undefined index: l.language_long in C:\Site\new_site_v2\admin\add_menu\menu_list.php on line 54
Notice: Undefined index: ml.name in C:\Site\new_site_v2\admin\add_menu\menu_list.php on line 55
Notice: Undefined index: ml.id in C:\Site\new_site_v2\admin\add_menu\menu_list.php on line 48
Notice: Undefined index: ml.name in C:\Site\new_site_v2\admin\add_menu\menu_list.php on line 49
Notice: Undefined index: m.name in C:\Site\new_site_v2\admin\add_menu\menu_list.php on line 53
Notice: Undefined index: l.language_long in C:\Site\new_site_v2\admin\add_menu\menu_list.php on line 54
Notice: Undefined index: ml.name in C:\Site\new_site_v2\admin\add_menu\menu_list.php on line 55
Ik zou in de query wat aliassen aanmaken voor de kolomnamen. Zoiets:
<?php
$sql = "
SELECT
m.name AS menu_name,
ml.name AS menu_language_name,
l.language_long AS language_long
FROM
MENU as m,
MENU_LANGUAGE as ml
WHERE
m.id = ml.menu_id