Beste leden,
Ik zit met een probleem dat mijn host maar één mysql database heeft. Normaal gesproken kon ik meerdere databases aanmaken, dus gebruikte ik per website een andere mysql database. Maar bij mijn nieuwe host kan ik maar er maar één aanmaken.Nu moest ik dus een oplossing vinden op meerdere websites maar een database te laten gebruiken De websites hebben veel tabelnamen met dezelfde naam als in andere websites die allemaal in dezelfde database moeten. Daarom dacht ik aan een prefix te plaatsen zodat ze wel dezelfde namen konden gebruiken. Dus bijvoorbeeld "links" wordt dan "website_links". Weet iemand een manier op dit toe te passen op al mijn tabelnamen. Ik wil voorkomen dat ik alle tabelnamen op al mijn websites moet gaan aanpassen, omdat het heel veel werk zal worden (elke 5 regels staat wel ergens weer een tabelnaam) en de scripts hierdoor rommelig zullen worden. Weet iemand een manier om dit toch voor mekaar te krijgen, zonder dat het een grote rommel wordt (dus voorkomen dat ik $prefix.'_table' moet gaan neerzetten)?
Bij voorbaat dank.
644 views