Ik wilde een map uit mijn startmenu verwijderen, maar ineens was alles weg, alleen Windows update stond er nog. Als ik een backup terug probeer te zetten krijg ik een error dat ik niet gemachtigd ben. Ik ben de enige gebruiker op de PC, dus waarom ben ik geen administrator? Bij gebruikers accounts staat wel dat ik dat ben.

Wie heeft hulp?

BVD, Tommy
Het enige wat ik nu nog kan zeggen is: Format c:/ en opnieuw installeren...?
Lol, nee..

Dan maak ik wel even snelkoppelingen;) Zon ramp is het nou ook weer niet, maar ik doe het graag makkelijk. Ik wil gewoon even weten hoe dat zit met die machteging, anders heb ik ook nix aan die backups..
je moet je nog eens als admin aanmelden bij het programma, al ben je de enige gebruiker. Meestal rechtermuisknop op het programma en dan bij opties (?, en dat zegt iemand die geen vista heeft en amper nog op windows zit)

vista adminrechten != programma adminrechten

(dat neomen ze antivirus geloof ik ofzoiets)
Ik snap het niet. Als de mappen uit het startmenu zijn gewoon weg. Als ik een backup van Vista terug wil zetten dan ben ik niet gemachigd IN VISTA, dus niet in een programma..
waarmee zet je die backup terug dan? gewoon vanaf een externe schijf die je terugschrijft ofzo?
Tommy schreef op 25.06.2007 09:47
Lol, nee..

Dan maak ik wel even snelkoppelingen;) Zon ramp is het nou ook weer niet, maar ik doe het graag makkelijk. Ik wil gewoon even weten hoe dat zit met die machteging, anders heb ik ook nix aan die backups..

En ik denken dat alles weg is... Het zijn dus gewoon de snelkoppelingen in het Start Menu?? (en die machtiging dan...)
Gewoon eigenschappen in de map startmenu en dan vorge versies en dan de laatste backup van een wijziging aanklikken en dan herstellen..

EDIT: te laat, het zijn gewoon de snelkoppelingen in startmenu, ik krijg die backup niet terug, geeft niet als het niet leuk, ik wil gewoon weten hoe het nou zit, ik maak nu ff wat snelkoppelingen..
Niemand? ik kom er nu achter dat ik dus best veel snelkoppelingen mis:S
In Vista zit een soort van extra beveiliging. Vergelijkbaar met gksudo/sudo op Linux. Om je admin rechten te gebruiken moet je toestemming geven.

Meestal wordt je scherm grijs en krijg je een venster van Wilt u doorgaan.

Als je intern Vista programma gebruikt staan voor de optie waarbij je in deze speciale modus gaat een schild-je voor het knopje.

Misschien dat je ook eens in je Prullenbak kan kijken.
Ik heb even systeem herstel gedaan, alles is weer goed..

Reageren