Beste,

Mijn SQL / normalisatie kennis is niet zo heel erg goed, dus bij deze vraag ik even jullie hulp bij het volgende.

Ik heb een tabel: Gebruikers. Daaruit heb ik enkel het gebruikers_ID nodig, dat is geen probleem.

2x per week stellen wij een vraag waarop 3 antwoordt mogelijkheden mogelijk zijn, deze antwoorden moeten ook in een tabel komen.
Elke vraag heeft 1 goed antwoordt natuurlijk.

12 vragen, 3 antwoordmogelijkheden per vraag.

Hoe moeten mijn tabellen er nu precies uitzien?

Mvg,

Erik
vragen
-----------------
vraag_id
vraag
antwoord_id

antwoorden
------------------
antwoord_id
vraag_id

Zoiets is een goed begin.
Hmm, het antwoord_id in de vragen tabel kan ik niet echt plaatsen. Of bedoel je daar soms mee dat het het juiste antwoord is?

Ik zou het iets anders aanpakken.

Allereerst heb je natuurlijk een tabel nodig waarin je de vragen opslaat die je gaat stellen:

vragen
--------
id
vraag

Verder heb je een tabel nodig met antwoorden. Een antwoord hoor per definitie bij een vraag, dus het id van de bijbehorende vraag nemen we ook in deze tabel op. In de kolom 'correct' geven we verder met een 1 of een 0 aan of dit het correcte antwoord is.

antwoorden
--------------
id
antwoord
vraag_id
correct

Verder heb je nu nog een tabel nodig waarin je de antwoorden kunt opslaan die gebruikers gegeven hebben. Naast het id van de gebruiker heb je natuurlijk het id van de vraag nodig en tevens het id van het gegeven antwoord.

resultaten
------------
id
gebruiker_id
vraag_id
antwoord_id

Nu weet ik dat je ook geinteresseerd bent in het tijdsverschil tussen versturen van de vraag en het antwoorden van de gebruiker. Daartoe zou je in de vragen en resultaten tabel een kolom 'tijdstip' op kunnen nemen.

Reageren