wat is het verschil tussen cronjob en crontab ?
Het is iets anders.
maar wat kan ik met crontab???
kan ik daar ook een file mee openen om het uur zonder dat ieamnd iets doet?
Stefan schreef op 17.11.2004 15:55
Het is iets anders.

Als je enkel zo'n opmerkingen kan geven, zwijg dan gewoon. Dat het iets anders is, weet iedereen....

Back ontopic: Ik heb zelf ook geen idee, misschien eens proberen met Google?
oke ik heb al geprobeert helaas maar kan ik het zelfde doen met crontab want cronjob hebk ik niet op plesk
met crontab kan je de server een bepaald script (bv mijnscript.php) laten uitvoeren op een bepaald tijdstip

mijnscript.php is dan gewoon een php script zonder output naar de browser
En welk commando moet je geven ??
ik had wat gezocht en hij zij
* * * * * php script.php

maar dan zegt :
error cant find php
idd hij zou naar een pagina moeten gaan bv bij commande zouden we iets moeten zetten zodat hij naar een internet pagina gaat da is ook al goed
De manual verklaard:
NAME
crontab - tables for driving cron

Een Cronjob is een bepaalde opdracht die je periodiek uitvoerd. Deze stel je dus in met het programma crontab op linux. Deze wordt door een cron server (daemon) gelezen en uitgevoerd.

De reden dat het niet werkt is wellicht dat php niet in een bekend PATH staat, je kan dit verhelpen door een volledig pad naar de php executable te geven /usr/bin/php bijvoorbeeld, vraag eventueel hulp aan de locale systeembeheerboer. (Het is ook goed mogelijk dat php enkel als mod_php (apache module) is geinstalleerd, in dit geval is de executable (cgi versie van php) niet geinstalleerd en gaat je hele feest niet door.

Reageren