Voor een project ben ik bezig een weerkaart te maken. Op de weerkaart moeten de gegevens komen de staan die vandaag, gisteren, eergister, etc. zijn ingevoerd.

Geregistreerde gebruikers gaan de gegevens invullen. Ook is er bekend waar deze gebruikers wonen.

Het probleem waar ik tegen aan loop is: "Hoe krijg ik alle plaatsen op de goede plaats op de kaart".

De plaatsen zitten in de database en bevatten een x en een y coördinaat.

Wij (projectgroep) zaten te denken aan divjes. Maar hoe kan ik de divjes de coördinaten geven die in de database staan?

Ik hoop dat iemand de oplossing weet.

<div style="top: <?php echo $result['y']; ?>; left: <?php echo $result['x']; ?>;">dingen</div>
als je de coördinaten gewoon als pixels ten opzichte van de linkerbovenhoek van de kaart ofzo erin zet kan je het divje aan de hand daarvan positioneren. Wel zul je gebruik moeten maken van layers om meerdere divjes te kunnen gebruiken...

<style type="text/css">
.div {
    position: relative;
    top: 25px;
    left: 25px;
    background: #000;
}
.kaart {
    background: url(images/kaart.jpg);
    height: 480;
    width: 360;
}
</style>
<div class="kaart">
  <div class="div">
    19 graden
  </div>
</div>

En dan ipv de top & left waardes, de waardes uit je database
Ik zat ook aan meerdere layers te denken. Alleen wil ik de pixels gewoon uit de database halen en niet voor alle plekken handmatig moeten invullen. Vooral niet omdat dit niet voor mij is maar voor een klant.
Je moet dan, zoals Jason ook al zei: echoen uit je DB, $arr['top'], $arr['left'] ofzo...
Uitgaande van de linker bovenhoek lijkt me niet zo'n goed idee... Wat als iemand nu een groter lettertype heeft? Dan staat het allemaal verkeerd..

Je kunt beter uitgaan van de linker bovenhoek van het plaatje, en dan met area's op de afbeelding gaan werken.

Voor meer informatie, zie hier

[edit]
Laat het even duidelijk zijn dat je de plaatsnamen dan gewoon in het plaatje moet zetten, en dat je d.m.v. een area een soort van klikbare layer over bepaalde delen van de afbeelding heen gooit..
[/edit]
Ik zal het even proberen.

Bedankt voor jullie tips.
Helaas is de area oplossing niet goed. Het probleem is dat je dan geen afbeelding op de plaats kunt zetten. Op de plaats zelf moet een stipje komen te staan.

Reageren