Ik heb een taak gekregen van school om een website te maken. Ik zou dit doen dmv frames. Ik ken de nadelen ervan, maar ik denk dat het makkelijk werkt.
Nu heb ik een idee in gedachten, alleen lukt de uitvoering niet zo goed.
Mijn idee zie je hier: http://users.skynet.be/tunnel/flashfocus/Frames1.jpg
Ik kan wel via Dreamweaver de frames plaatsen (wel nog niet gecentreerd), maar wanneer je het browserscherm verkleind, schuift de tekst in het frame op. Bestaat er een manier om een frame een bepaalde width en height mee te geven die altijd behouden blijft, ookal is je browserscherrm kleiner?
En hoe centreer je dan (horizontaal als verticaal) die 2 frames?
'k zou erg blij zijn als er iemand hier een antwoord op wist.
Zelf werk ik altijd met percentages. Hierdoor blijft je beeldscherm altijd gevuld (erg lelijk als je op een 19" scherm werkt en de halve paginabreedte is maar gevuld; daar koop ik geen f*cking 19"scherm voor :P), maar nadeel is dat bij verkleinen of vergroten de tekst wordt verneukt.
Werk je met pixels, dan blijft de tekst normaal, maar moet je op een klein beeldscherm/lage resolutie scrollen om de hele site te zien, en bij een groot beeldscherm/hoge resolutie heb je erg veel ruimte over.
Conclusie: ik zou frames achterwege laten, maar met <DIV> werken of zoiets. Dan kan je ongeveer hetzelfde bewerkstelligen. iframes is ook een redelijk goed alternatief.
Overigens vind ik dat frames over het algemeen een verouderde look geven aan de site.
?
Onbekende gebruiker
18-11-2004 12:41
Hallo.
Bedankt allemaal voor de reacties, en de code van Ro-G. Het ziet er goed uit. Vanavond zal ik het eens van dichterbij bekijken en bestuderen, maar nu ik kan verder :-)