Beste mede PHP'ers,
Ik (Jeroen Langenberg) ben bezig met een groot project wat later helemaal opensource gaat worden. Het gaat hierbij om een linkpartnersysteem, waar ook banners enzo bijgezet kunnen worden. Dit systeem is ver OOP geschreven, wat wil zeggen dat ik het via classes geschreven heb, het PHP 5 is, en de classes samenwerken. Durf het alleen niet helemaal OOP te noemen, aangezien je dan de meest ingewikkelde codes ziet, en mijn codes nog redelijk simpel zijn.
Nu is het de bedoeling dat ik de front-end ga scripten, aangezien het admin panel al af gescript is. Echter zit ik met één dilemma, schrijf ik het front-end gedeelte OOP of niet... Het is de bedoeling dat het script gemakkelijk in te bouwen is, tenminste het front-end gedeelte. Dus ik wilde dit ook via classes gaan schrijven, echter maak ik dan ook gelijk gebruik van een SQL class en dergelijk, en moet de gebruiker dus gelijk een hoop classes gaan gebruiken om het script in dienst te laten treden.
Ik kan het ook schrijven like the old style, met de functies MySQL_Query etc, dan hoeft de gebruiker enkel een paar pagina's te includen, en het script moet zijn werk doen.
Dus een front-end die een banner-rotatie resulteert, samen met een hoopje linkpartners schrijven in OOP of in de oude stijl?
Bedankt voor jullie antwoorden en motivatie!
Jeroen.
1.366 views