mischien niet het forum om dit te vragen maar mischien, gezien de kennis die ik voorbij heb zien vliegen, dat er iemand is die me een goeie kant op kan sturen.
here it goes...

ik gebruik abyss webserver X1
nou heeft die een aantal log files waaronder: fastcgi

als ik die nou bekijk zie ik tussen een hoop 'normale' meldingen door
ineens 100-en regels bestaand uit spaties staan

nou heb ik zelf het idee dat dit veroorzaakt word door iets/iemand die iets fouts doet

er word ook geen tijd of datum weergegeven dus kan geen ip opzoeken in een van de andere logs

heb al zitten zoeken op google naar 'fastcgi lege regels' en wat andere varianten maar kan er niets over vinden

mischien dan een van jullie dit bekend voor komt of iets kan bedenken waarop ik zou kunnen zoeken of zo ?

iig bedankt alvast :)
Een slag in de lucht;
Het lijkt er op dat er lege regels naar je logbestand geschreven worden. Als dat bijvoorbeeld gebeurt met fputs dan komt er altijd een \r\n achter elke regel te staan. Je zou in het script dat naar het logbestand schrijft moeten checken met:

<?php
    if (!empty ($melding)) {
        // string naar het logbestand schrijven
    }
?>
het is een logfile van de server zelf dus denk ik dat het weinig met php zelf te maken heb maar meer wat de server registreerd

dus neem aan dat ik er weinig aan kan veranderen aan de manier waarop de server de info geeft
Je zou het bestand kunnen inlezen en lege regels weglaten;

<?php
    $regels = file ('fastcgi.log');
    foreach ($regels as $regel) {
        if (!empty ($regel)) {
            echo '<p>' . $regel . '</p>';
        }
    }
?>
Ik heb ook lopen te zoeken maar kon geen interessante materie vinden omtrent een algemeen bekend probleem.

Dus ik zou ik het logisch benaderen en indien mogelijk de log file verwijderen en dan de paginas of functies oproepen en dan na elke actie even kijken wat er in de log wordt bijgeboekt.

Tenminste als je er heel druk overmaakt, en anders als je ergens host gewoon de vraag maar bij hun neerleggen of ze daar iets van weten.

Ik zelf verwacht ook iets dat er tot het log bestand wordt geschreven maar zonder informatie en alleen de regel return codes, maar goed ik weet niet hoe het log bestand eruit ziet en of er een patroon in zit in het gedrag.

Reageren