Sorry voor het supervage onderwerp dat ik heb gekozen voor dit topic, maar ik zal niet weten hoe ik het anders had moeten noemen.

Oke, het probleem, Ik heb een registratieformulier met daarin een select form met zo'n (679) options. Aangezien dit absoluut niet gebruiksvriendelijk is wil ik dit beperken per gemeente, Dus in selectbox1 kiezen je een gemeente, en in de andere selectbox komen vervolgens alle options te staan die zich beperken tot die gemeente die gekozen is. Oke, op zich niet zo moeilijk (gewoon via een $_POST en dan in de query iets gooien met een 'where gemeente = ', maar aangezien ik dat zelf niet altijd even lekker vindt werken wil ik dat alles eenmalig gesubmit wordt, dus in andere woorden, het moet Live gebeuren, zonder tussendoor gesubmit, zonder herladen van de pagina.

Dus alles op een rijtje:
1. Gebruiker komt op pagina Register.php
--- 1.1 Query wordt uitgevoerd waarin zowel de gemeente's als de options worden geladen
--- 1.2 in selectbox1 komen alle gemeente's en selectbox 2 is disabled
2. Gebruiker kiest een Gemeente (bijvoorbeeld Breda)
--- 2.1 selectbox2 wordt enabled
--- 2.2 Alle opties in selectbox2 worden beperkt tot de gemeente Breda
3. Gebruiker kiest de option en gaat gelukkig verder, en ik ook.

Ik heb al proberen te zoeken op google, echter weet ik niet hoe ik zoiets als dit moet gaan noemen. Waarschijnlijk moet ik dus ook ajax gaan gebruiken.

Reageren