Hallo,

Ik heb laatst mijn MySQL server laten crashen.. :(
Nu heb ik dagelijkse backups laten maken van al mijn databases in de vorm van .sql bestanden, dus dat is goed, maar van één database welke ik onlangs heb toegevoegd, ben ik vergeten deze toe te voegen in de dagelijkse backup..
Nu heb ik hier nog wel van de vorige serverinstallatie de .DB en .FRM file, maar deze herkend de server niet wanneer ik deze in een map naar de datadirectory kopieer..
Kan ik .OPT en .FRM converteren naar een andere formaat zodat ik er wél wat mee kan?
Ik kom niet zo gauw in dit soort situaties maar mysql kent ook diverse utility's om bepaalde dingen te repareren. Uiteraard even een reserve kopie maken voordat je daar aan begint.

Ik weet zo niet of het per direct de oplossing is, kan ik me alleen heugen dat ik 3 jaar geleden ook een aantal tabellen heb laten repareren via deze programma's die bij mysql hoorde.

Je bedoelt de GUI Tools?
Die heb ik nu gedownload en ben ik even mee aan t stoeien.. ik laat even weten of dat de oplossing was.
Ja ik ben linux gewend, dus ik weet niet hoe mysql zich onder windows begeeft als dat bij jou het geval is maar in de bin/ map staan allerlei utility's.
Oeps.. ik heb neergezte dat ik een .DB bestand had, dit is natuurlijk "DB.OPT" even te snel gekeken denk, weet niet of dit uitmaakt?

Maar de GUI Tools stond niets tussen met betrekking tot mijn probleem..
Ik ga even in de bin dir kijken
Ik heb nu in SQL de database en de tabel handmatig aangemaakt.
Hierna heb ik de OPT en FRM vervangen van de nieuwe door de oude. Hij doet het nu prima :)

Reageren