Ik wil mijn website centeren. Nu doe ik dat normaal door de container waar alles in zit een width te geven en margin:0 auto; maar nu kan dat niet omdat ik position:absolute; heb geset (van de container). Dit heb ik gedaan omdat ik een container met alle child divs op z-index 1 wil zetten en dan nog een zwevende div er boven wil zetten (met z-index 2). Nu wil ik graag weten hoe je een container met position:absolute; centreert; (en nu niet aankomen met een margin want hij moet wel cross-resolutie gecentreerd zijn ;) ).
Ik heb al in geen maanden gewerkt met CSS, maar is het niet zo dat de childs divs zich niet inherent gedragen ten opzichte van de de parent? Ik weet het niet meer.
Om een div boven andere divs te zetten hoeven die onderliggende divs helemaal geen z-index te hebben. Je hoeft alleen maar de div die boven de anderen moet zweven een z-index en een position absolute te geven.
Je zou ook nog je container-div een position: relative kunnen geven. Daarmee wordt hij niet uit de document-flow gehaald, zoals dat heet, maar kun je alle child divs een position: absolute meegeven. Die richten zich dan naar hun parent-div, zoals Kalle zegt.
Als je weet wat crossbrowser is, dan kan je crossresolutie wel gokken toch?
In ieder geval, ik heb de 2 divs met z-indexen in een wrapper gezet en die weer in de container. wrapper { position:relative; } de 2 divs met z-index position:absolute; de container heb ik gewoon met margin:0 auto; gecentreerd en nu klopt het crossbrowser en resolutie. Maar alsnog bedankt!