SELECT * FROM artists,clips WHERE artists.changed or clips.changed ORDER BY artists.changed,clips.changed DESC LIMIT 0,30

Dit is momenteel mijn query voor mijn last updates pagina.

Nu wil ik dat uit de tabellen artists en clips de laatst geupdate worden gepakt. Dit word aan gegeven dmv date("u");

Het veld met de datum heet changed.

Kan iemand mij hiermee helpen?
uhh is het nie gewoon SELECT blablab FROM tabel WHERE datum = $datum ofzow???
Nee, wat moet $datum dan zijn? Dan moet je toch eerst uitzoeken wat de laatste datum is?

SELECT * FROM tabel ORDER BY changed DESC LIMIT 1
date('u');

is een *** format.

Je kan beter date('c'); (PHP5 only) gebruiken. dan worden data's opgeslagen volgens de iso standard.
ik word niet wijzer uit deze posts ;)

een Jaap: mijn server ondersteund nog geen php5 :'(

het formaat U is gewoon een aantal cijfers

je kan toch ook sorteren op id? dan moet dit toch ook kunnen.ik wil dus gewoon het hoogste cijfer (datum) boven hebben uit twee tabellen
Het advies van jaap houd in dat je je column van interger type omzet naar het datetime type; is misschien handig omdat je dan ook de mysql date functies kunt gebruiken, maar dit is niet nodig voor deze vraag.

Nogmaals, je hebt je query al gewoon klaarliggen; je wil alleen 1 in plaats van 30 records selecten, daarom moet je even je limit clause aanpassen

SELECT * FROM artists,clips WHERE artists.changed or clips.changed ORDER BY artists.changed,clips.changed DESC LIMIT 1

Reageren