<?php
$velden = $_SESSION['totaalvelden'];
$waarden = $_SESSION['totaalwaarden'];
$aantaltotaal = count($velden);

for ($c = 1; $c < $aantaltotaal; $c++)
{
$postveld = "nieuw" . $velden[$c];
$result = mysql_query("UPDATE groentefruitsoorten SET " . $velden[$c] . " = '" . $_POST['$postveld'] . "' WHERE id = '" . $_POST['nieuwid'] . "'")
or die(mysql_error());

echo $velden[$c] . " = " . $_POST[$postveld] . "<BR>";
}
?>
Nou ik gebruik dit script..
De output hiervan is:
itemnaam = Aalbessen123
vezels = 4.3
energie = 234
eiwitten = 1.4
calcium = 33
fosfaat = 44

Alleen nou is toch echter in het database de itemnaam niet veranderd...
Help ?

[edit]
Even je titel aangepast, uhmmm... hoort er niet in thuis, maar dat moet je even weten (je bent nieuw). Maar we willen het zo informatief en correct mogelijk houden

Danny Roelofs
[/edit]

is gefixed, bedankt !
Ik zie er totaal geen logica in.
Ik weet hier ook nou vrij weinig iets mee te doen, Als iets niet werkt maak dan een proof-of-concept scriptje door alles hardcoded in je script te hebben en te testen of het werkt.

Ik weet echt niet wat voor informatie je naar al die variabelen of arrays stuurt

dat maakt toch ook niet uit? de waardes worden correct doorgeven..

anyway.
dit is eigenlijk een deel van me script om de database aan te kunnen passen..
in dit geval is het 't "Item aanpassen" gedeelte...

Voor deze stap, word de tabel geopend en per veld de veldnaam opgeslagen in de totaalvelden..

En bij de post worden de waardes die ingevoerd zijn weg geschreven in totaalwaarden, om deze later op te roepen voor het uiteindelijk aanpassen van de database..

Nou heb ik het zo gedaan, omdat.. het een 'universeel' script moet worden.. dus als ik de database aanpas, dus bijv. een nieuwe veld toe te voegen.. dan hoef ik het script niet aan te passen

voor mensen die het niet snappen.. hier is wat ik gedaan heb voordat ik het dus allemaal in de database wil updaten:
<?php
wat php gekrabbel..
?>
lukt het nog ? :P me hoofd doet nog steeds pijn ...
<!-- remove ? --ยก>
Als ik het dan goed begrijp is het je bedoeling zo van:

Database
-- Tabel
--------- Veld1
--------- Veld2

En als je een query uitvoert waar je veld1 = 1, veld2=3 en veld3=4 doet dat dus veld3 nog niet bestaat maar dat je dan deze veld3 toevoegt aan je tabel en de waarde invoegt?

Zit ik een beetje in de goede richting? of het is nu voor mij te laat om nog goed te kunnen lezen..

[edit]
Anders de mijne wel (het hoofd), maar let erop Bumpen is niet toegestaan ofwel dit houd in dat je niet binnen 24 uur een bericht mag schrijven na je eigen bericht als niemand anders heeft gereageerd.

Je kan je vorige bericht altijd editten namelijk om toevoegingen te doen.
[/edit]

[edit]
Zal er later wel even naar kijken, ik ben nu iets te moe om me te concentreren.
[/edit]
Ja.. :p ik heb me brein hier echt op gekraakt.. heb het niet kunnen vinden (soort script simpel als dit) zal hier en daar wel kleine nutteloze dingen in staan maarja..

sorry was voor mij ook laat :D

[edit]
Als ik het dan goed begrijp is het je bedoeling zo van:

Database
-- Tabel
--------- Veld1
--------- Veld2

En als je een query uitvoert waar je veld1 = 1, veld2=3 en veld3=4 doet dat dus veld3 nog niet bestaat maar dat je dan deze veld3 toevoegt aan je tabel en de waarde invoegt?

Zit ik een beetje in de goede richting? of het is nu voor mij te laat om nog goed te kunnen lezen..
[/edit]
Nouja.. het leest van de tabel welke velden er zijn, en maakt input boxen met nieuw" . veldnaam
Dus er komen alleen maar velden in die ook in de tabel staan. Maar de uiteindelijke update query werkt niet echt .. :S

Reageren