Ik weet niet of het met Javascript of met PHP moet, maar ik wil graag mijn <h1>,<h2> headers, vervangen door bv. <div id="headers"><h2>De orginele tekst uit de h2</h2></div>. Waarschijnlijk zou het het best zijn om het met Javascript te doen, want anders zou ik alle tekst in een variabele moeten zetten. En bij Javascript heb je directe toegang tot de tags. Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe, iemand een idee?
Is gewoon een simpele 'search and replace' met de editor die je gebruikt geen oplossing? Javascript zou ik niet gebruiken aangezien dat uitgeschakeld kan zijn, en daarnaast zie ik er ook niet het nut van in om dit met php te doen aangezien dit een blijvende (dus statische) wijziging is.
Ja, ik wil ook dat het een blijvende wijziging is ;). Het gaat erom dat ik mijn headers naar een div met background-image verander met daar de header in. Omdat ik sIFR gebruik om mijn eigen TrueType Font voor de headers te gebruiken kan ik niet simpel h2 { background: url(/plaatje.gif); neerzetten...
Daarom wil ik naar een div met z-index 1 met de background en h2 met z-index 2 of naar een div met een background waar de h2 in zit wat me makkelijker lijkt.
Maar dit zijn toch dingen die enkel en alleen te maken hebben met de layout van je website? Dus daar komen php en/of javascript helemaal niet aan te pas...
Dit zijn dus dingen die je gewoon in je html en bijbehorende css op moet nemen. Het lijkt mij dan ook het makkelijkst om dit gewoon in je editor aan te passen in plaats van moeilijk te doen met javascript op php.