S Form object: List/Menu vullen met data uit db? Door Sander Bons op 20-11-2004 10:38 832 views Stel je haalt dmv een query gegevens uit de database. Normaal kan je deze echo dmv een While-lus. Hoe kan je dan zorgen dat de diverse gegevens worden weergegeven in een List/Menu item? <option value="waarde">waarde</option> mvg Sander Link gekopieerd
E Eris - 20-11-2004 10:56 <? while($value = mysql_result(mysql_query($sql,0))){ echo '<option value="'.$value.'">".$value."</option>"; ?> Link gekopieerd
S Sander Bons 20-11-2004 11:19 aha! ik krijg nu alleen de volgende foutmelding: Warning</b>: Wrong parameter count for mysql_result() dit heb ik gedaan: $sql = "SELECT * FROM events, locations, event_locations WHERE events.p_id = $p_id AND events.p_id = event_locations.p_id AND locations.loc_id = event_locations.loc_id"; $select = mysql_query($sql); while ($loc = mysql_result($select)) { echo "<option value=\"'.$loc_id.'\">".$loc_name."</option>"; } Link gekopieerd
S Sander Bons 20-11-2004 11:22 Sorry, heb de fout zelf al ontdekt! Bedankt voor het voorbeeld. Maar om terug te komen op me vorige vraag; ( hoe krijg je trouwens code in kleuren hier op het forum?) Scheelt mij voor in de toekomst, zodat mijn reply's beter te lezen zijn. mvg Sander Link gekopieerd