jaja ik weet het ik ben lastig..

Nou heb ik aan de onderkant van me voedingstabel de mogelijkheid om een lijst te maken met gekozen producten.

Graag zou ik deze lijst zo uit kunnen printen met een druk op de knop Printen (:

de echte lijst word bij elkaar geschraapt door middel van itemid, en de rest word uit de database gelezen.

nou heb ik gelezen dat dit al zou moeten werken
<?php
$handle = printer_open();
printer_write($handle, "Test voor printen...");
printer_close($handle);
?>
alleen weet ik niet of dit werkt, ik heb namelijk geen printer
en de vraag was eigenlijk, kan ik hier bij printer_write gewoon een php script inzetten, zodat hetgene wat er uiteindelijk op het beeld zou worden geprint, word afgedrukt op papier ? (dus gewoon het script wat ik gebruik voor die lijst te echo-en op het scherm, in de printer_write zetten)

zegmaar
<?php
printer_write($handle, while($a = 0; $a < 10; $a++){ echo $a . " - " $a * 2;});
?>
zo nee.. wat ik al denk.. hoe moet ik dit oplossen, we willen niet dat die de hele pagina afdrukt maar alleen die lijst.

groetjes,
me
Jurgen schreef op 10.07.2007 17:42
Het is btw wel html, PHP output is altijd HTML.

...
Wat jij zegt is onzin, Jurgen ;) Je kunt namelijk ook plaatjes, pdf-documenten, XML en zelfs Flash maken met PHP! Dus echt niet alleen HTML. Het kan wel dat jij altijd HTML laat uitpoepen door PHP, maar dat hoeft dus niet.
Ok, maar standaard echo is HTML. Dat bedoel ik.

<?php

echo '<b>Dit is een dikke tekst</b>'; //html

?>

Het zou net zo goed XML kunnen zijn :P

[edit]Maar dan is het natuurlijk geen dikke tekst ;)[/edit]
Herjan schreef op 11.07.2007 18:29
Wat jij zegt is onzin, Jurgen ;) Je kunt namelijk ook plaatjes, pdf-documenten, XML en zelfs Flash maken met PHP! Dus echt niet alleen HTML. Het kan wel dat jij altijd HTML laat uitpoepen door PHP, maar dat hoeft dus niet.

*rolt op de grond van het lachen xD*

bart van der veen schreef op 10.07.2007 17:24
je kunt ook een aparte css aanmaken voor de printer. dan kun je pagina opnieuw structureren` voor de printer... of mis ik dan het punt...

ik weet niet :s ken alleen maar simpele stylesheets maken xD

kan ik daar ook gewoon php in krabelen dan ?
CSS is een systeem waarmee je de opmaak van de pagina kunt bepalen, kijk bijvoorbeeld eens op dit voorbeeld Daar zie je een leuke pagina met kleurtjes enzo, maar als je die pagina print krijg je een hele andere opmaak :). Dat komt omdat ik voor de printer een aparte opmaak gemaakt heb.
Waarom maak je geen pdf aan? Daarmee heb je volledige controle over de output, het is eenvoudig op te slaan en te versturen (bijlage in de email). FDPF biedt je een complete classe waarmee je dit eenvoudig kunt realiseren.
Je kan inderdaad gewoon een losse CSS opgeven voor je te printen lijst. Zet die lijst in een tabel met bijv. de class "voedingslijst".

Maak dan een apparte css voor je printer waarin je bijv zoiets zet:

* {
display:none;
}
.voedingslijst{
display:inline;
color:#000000;
}

Dit zou alleen je tabelletje moeten printen als de gebruiker het wil printen. Dan hoef je niet een apart scherm te openen.

Reageren