Hey,

Ik ben al heel lang bezig om ervoor te zorgen dat een mail niet bij de ongewenste email komt van hotmail. Ik heb o.a. geprobeert om de afzender jezelf te maken ( zie voorbeeld ) maar dat werkt niet.

<?

$to = "[email protected]";
$subject = "Test mail";
$message = "Hello! This is a simple email message.";
$from = "[email protected]";
$headers = "From: ".$to."\r\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
mail($to,$subject,$message,$headers);
echo "Mail Sent.";

?>

Hoe zorg ik er nu voor dat de mail niet bij ongewenste email komt ??

DImby
De headers van je mail zijn heel belangrijk bij Hotmail. En lijkt je maitlje ook maar een klein beetje op spam, dan komt 'ie niet aan. Ik heb ooit eens contact met Hotmail gehad, en zij gebruiken mail scanners van symantec en kunnen zelf niet jouw adres in een veilige lijst zetten. Wel vragen ze je een privacy policy op je website te zetten en als je een nieuwsbrief verstuurt, het mogelijk te maken voor mensen om zich uit te schrijven. Zelf heb ik de moed opgegeven, en ga ik ervanuit dat mensen nu wel weten dat Hotmail synoniem staat aan prutmail.
Nuja ik gebruik hotmail voor dagdagelijkse SPAM :-)
en GMAIL voor nieuwsbrieven en dergelijke...
lekker veel online mailruimte bij Gmail.
Ik gebruik ook Gmail omdat ik gek wordt van Hotmail. Het probleem is dat 80% van mijn maillijst hotmail is. En ik wil toch wel graag dat mijn mail goed aan komt.

Ik ben erachter gekomen als je alleen de FROM header doet dat dan alles wel goed aankomt. Maar dan kan ik niet meer instellen dat mijn email een HTML email is.
@Dimby
Dat is niet helemaal waar, ik gebruik onderstaande headers en ook HTML mail komt keurig aan bij hotmail. (en dan bedoel ik niet in de spam)

$header = "From: Websitenaam Nieuwsbrief <[email protected]>\r\n";
			$header .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
			$header .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
			$header .= "X-Priority: 2\r\n"; # 1 voor erg belangrijk
			$header .= "X-MSMail-Priority: High\r\n"; 
			$header .= "X-Mailer: PHP/".phpversion();

Dit werkt doorgaans prima.
En voor de mensen die niet zelf alles gemaakt willen hebben is er de PHPMailer klasse. Die werkt altijd :-)
Dimby
Ik heb o.a. geprobeert om de afzender jezelf te maken
Als afzender moet je altijd een mail adres gebruiken wat bij je hosting hoort, dus als je bijvoorbeeld de domein example.nl hebt, moet je als afzender random@example.nl gebruiken.
Dimby
Ik heb o.a. geprobeert om de afzender jezelf te maken
Als afzender moet je altijd een mail adres gebruiken wat bij je hosting hoort, dus als je bijvoorbeeld de domein example.nl hebt, moet je als afzender random@example.nl gebruiken.

Reageren