Ik vroeg me is af, wie der van jullie allemaal een webshopje hebben.
Binnenkort wil ik er zelf een gaan beginnen, in de computer producten. Maar dan niet 3 producten maar echt veel.

Webshop wil ik zelf gaan schrijven, stelt niet veel voor. Wel wordt dit zo gemaakt dat je bijvoorbeeld met Producten() een array krijgt met alle producten. :D

Groetjes, Robin.
Ik heb er wel een paar gemaakt maar, zelf eentje echt onlinne hebben staan dat niet..

hehehe

Webshop wil ik zelf gaan schrijven, stelt niet veel voor.

Daar vergis je je gruwelijk in lijkt me. Ik heb zelf de nodige webshops in elkaar gezet, en aanpassingen doorgevoerd in bestaande webshop applicaties (o.a. oscommerce en xcart).

Er komt zó veel kijken bij een goede shop.

Frontend:
- catalogus
- winkelwagen
- 'checkout' (met de implementatie van verschillende betaalmethoden)

Optioneel:
- order status (waar klanten de status van hun orders kunnen volgen)
- favorieten
- prijzen kunnen berekenen wanneer in grotere aantallen wordt gekocht.
- verzendkosten kunnen berekenen op basis van gewicht, betaalmethode (rembours?) enz.

Backend:
- Producten/categorieen onderhouden
- Beheer van orders van klanten
- Beheer van bestellingen bij leveranciers

Zomaar een kleine greep van zaken die mogelijk geimplementeerd moeten worden. Veel succes :P
@Pholeron..

dat is zeker waar ja maarja het is maar net zoals je al zecht het hangt er maar net vanaf hoe groot en uitgebreid je je webshop wilt maken.....
@robin: zoals pholeron zegt vergis je je daarin behoorlijk. Ik heb zelf een webshop (http://www.elektronica-onderdelen.nl) en daar zitten iets van 25.000 regels code in.
Deze webshop heeft dan ook alle optionele dingen die pholeron opnoemt op de favorieten na.

daarnaast een behoorlijk uitgebreid admin systeem met dingen als:
- producten/categoriën onderhouden/invoeren
- bestellingen bekijken
- klanten bekijken/beheren
- inpaksysteem waarbij alle producten d.m.v. barcode ingescand worden en aan de hand hiervan worden naleveringen berekend.
- administratiesysteem met voorraadwaarde,verkoopstatistieken en inkoopfacturen
- systeem om op rekening te leveren, alle bestellingen worden op 1 factuur gezet welke iedere 2 weken afgesloten worden en verstuurd naar de klanten.
- automatisch waarschuwingssyteem zodra voorraad onder bepaald peil komt.
- automatische betaalherinneringen die iedere week verstuurd worden
- mogelijkheid om in de admin bestellingen te kunnen invoeren voor telefonische bestellingen.
- mogelijkheid tot inloggen in accounts van klanten om telefonische bestellingen te kunnen uitvoeren.

En dit is nog maar een kleine greep uit de mogelijkheden. Ik heb heel veel uren in die webshop gestoken. Iedere keer breid ik hem weer een stukje uit of haal iets wat niet handig is weg. Ik denk dat ik er ondertussen al wel meer 200 uur werk in heb zitten.

Dus dat "stelt niet veel voor" is niet waar.
En dan heb ik er nog niet eens een betaalsysteem inzitten zoals Ideal.

Ik wil je de moed niet in de schoenen laten zinken, maar een webshop is echt veel werk. Daar ben je makkelijk een paar weken aan bezig.

En dan nog even iets anders.
je zegt
Binnenkort wil ik er zelf een gaan beginnen, in de computer producten. Maar dan niet 3 producten maar echt veel.
Heb je al een plek waar je dat gaat opruimen? Heb je kamertje thuis die je volledig voor dat doel kan gebruiken, ga je het op je slaapkamer doen of ben je van plan zelfs een compleet pand te huren?
Ik heb hier in huis een aparte kamer, en ik zou toch wel zorgen dat je paklijsten uit kan draaien met de bestelde producten waar dan een locatiecode op aangegeven staat.

Daarnaast vraag ik mij af wat je budget is, want voor een "echt veel" assortiment denk ik dat je bij computerproducten toch al gauw 10.000 Euro minimaal moet neerleggen.

En dat is dan alleen nog maar je voorraad, wat dacht je bijv. van de KvK, Belastingdienst en verzekeringen die je moet afsluiten.

En natuurlijk ook de kosten om je bedrijf naamsbekendheid te geven.

Kort samengevat zit er heel veel werk en geld in, en ik doe het ook naast school, maar je moet niet denken dat het een 9 tot 5 baantje is, want als baas ben je nooit klaar en zul je regelmatig tot (diep) in de nacht moeten werken.

Het eerste jaar zul je in ieder geval geen winst maken en het tweede jaar soms ook nog niet, dus pas vanaf het tweede of derde jaar ga je winst maken met de meeste bedrijven. Houd hier dus ook rekening mee.

Ik weet niet of dit een opwelling van je is, maar als dat zo is, denk er dan nog eens heel sterk (met je ouders) over na.
Wij hebben dan 2 persoonen, en een derde die het meschien ook wilt gaan doen.

Verder is een simpele webshop zo in elkaar gezet, het ligt er precies aan wat je er allemaal in wilt hebben.
robin schreef op 17.07.2007 17:02
Wij hebben dan 2 persoonen, en een derde die het meschien ook wilt gaan doen.

Verder is een simpele webshop zo in elkaar gezet, het ligt er precies aan wat je er allemaal in wilt hebben.

vooral in je eigen straatje praten, maar je komt er nog wel achter dat het allemaal niet zo eenvoudig is, zeker niet als je het ook veilig wilt doen, want je wilt toch niet dat de gegevens van je klanten op straat komen te liggen?

Maargoed, ik wens je succes, wie weet heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind?
Ik heb zelf o.a. de webshop www.vlaggenenmasten.nl gemaakt en het is zeker niet zomaar iets. Deze website zit gekoppeld aan een CRM systeem en binnenkort ook aan Twinfield (boekhouding).

Maar je wil dus zo maar effe een webshopje beginnen met veel producten? Hoe denk je dat allemaal te gaan leveren? Elke bestelling doorspellen naar een leverancier, gevolg lange levertijd. Of zelf een voorraad nemen; gevolg een behoorlijke inverstering

Reageren