Iemand kan me vast wel helpen.

ik wil namelijk doormiddel van een simpele query ',$nummer' aan het eind van een veld toevoegen

ik heb nu al:
<?
mysql_query("UPDATE tabel SET veld=veld + ',$nummer' WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());
?>
maar dat stukje 'veld=veld + ',$nummer' ' werkt niet, hij vervangt de hele waarde van het veld door '1'

Groetjes,
Rik
<?PHP
$waarde = 'veld'.$nummer;

mysql_query("UPDATE tabel SET veld='".$waarde."' WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());

?>

zoiets ?

<?php
if(isset($_GET['id']) 
{
$sql = "UPDATE tabel SET veld= veld + '".$nummer."' WHERE id = '".$id;
$res=mysql_query($sql) or die(mysql_error());
if(mysql_affected_rows() ==1)
{
echo "update geslaagd";
}
else
{
echo "er is iets misgegaan";
}
}
else
{
echo "het id is niet geset";
}
?>

zoiets??

[edit]
typos
[/edit]
dat werkt niet omdat hij de getallen nu gaat optellen in plaats van ze achter elkaar zet met een komma ertussen, verder een leuk scriptje
Het hangt er van af welk veldtype je gebruikt. Zo te zien wil je met strings werken en dan is het + teken niet de bedoeling. Je moet eerder zoiets hebben:

<?php
    $sql = "
        UPDATE tabelnaam
        SET veldnaam = CONCAT(veldnaam, " . $nummer . ")
        WHERE hier_je_voorwaarde
        ";    
?>

Ow Henry sorry

Het lijkt er namelijk op dat jij iets fout doet als je zelf kommagescheiden getallen in een veld gaat zetten. Wat is daar precies de bedoeling van??

Klaasjan
Als dat inderdaad zo is, ruikt het heel sterk naar een verkeerd datamodel.
het is de bedoeling dat elke keer als iemand die pagina bezoekt er ',$id' achter de vorige getallen staat, zodat ik kan zien hoevaak iemand deze pagina bezocht heeft
het is dus de bedoeling dat het bij het uit de database halen met split() tot een array wordt omgezet
Gewoon voor elk bezoek een rij aanmaken.
Het is tenslotte een DATABASE die is wel wat gegevens gewend, die kan zonder dat jij enige vertraging merkt zo een paar honderdduizend rijen aan.
Waarschijnlijk is de door jou zo "handig" gekozen oplossing veel minder snel, doe jij maar eens een

SELECT COUNT(user) FROM visits GROUP BY user

dat wint de database oplossing qua snelheid
Aanvulling: de fout die je maakte is dat je een serie gegevens in 1 veld wilde opslaan, en dat is altijd fout.

Reageren