Ik weet dat er bijna een zelfde topic is maar denk start hem toch want mijn vraag is bijna het zelfde maar volgens mij net wat anders.

Mijn vraag is.
als ik op fotonr 12 zit en ik wil naar 13 hoe kan ik dan kijken dat id13 ook in de database zit dus of die bestaat want werk met id 1 id2 id3 id4 enz.

Dus ik zit op foto nr12 en er wordt gekeken of er nog een fotonr 13 is zoja dan ene volgende anders gewoon niks hoe kan ik dit doen??

Alvast bedankt
Kevin
Haal met een query je foto op die je wilt tonen. en sla de gegevens op in variabelen (array of zo). Nu heb je de keuze:

Als je id's altijd op elkaar volgen:

Doe gewoon de id van de getoonde foto +1 en -1 om naar volgende en vorige te gaan

Als je id's niet altijd op elkaar volgen:

Haal met nieuwe query's de gegevens op van de foto die op de volgende en vorige rij staan in de tabel.

Qua code moet je dit nog even bekijken, maar het zou moeten werken. Allez ja, zo doe ik het toch steeds ;-)
Aan koko's eerste suggestie heb je al genoeg. Zet alle gegevens in een array en kijk naar de keys van die array voor de vorige en volgende foto's. De keys zijn als het goed is opeenvolgend en als je onder elke key een array met gegevens over een foto plaatst kun je op die manier het id achterhalen.
Oke top dankje wel
Ga er mee aan de slag gaat wel lukken denk ik.

mzzl Kevin

Reageren