Hallo allemaal,

Ik probeer wat gegevens uit mijn database in php te krijgen, en dit lukt niet helemaal, want ik krijg de error:

Unknown column 'Array' in 'where clause'

Het deel van mijn script waar (waarschijnlijk) de fout zit is:

$query = "SELECT clicks, units, level FROM users WHERE id={$_SESSION['id']}";
$result = mysql_query ($query);
$row = @mysql_fetch_array ($result) or die(mysql_error());

Als iemand de site zelf zien wilt, ga naar:
http://www.olafpaans.nl/login.php

Als account heb ik voor jullie aangemaakt (je mag zelf ook wel aanmaken, maarja):
username: phphulp
password: phphulp

Als je inlogt krijg je de fout, is er een bepaald stukje script nodig dan kan ik dat posten. Dus mijn vraag is, weet iemand wat er fout zit en een eventuele oplossing?

Bedankt!
Olaf Paans

ps: als ik de query in mysql laat lopen, doet hij het perfect... (En als ik {$_SESSION['id']} natuurlijk even vervang voor een 1 ofzo.)

accolades in de query en @-tje om foutmeldingen te onderdrukken... Hoeveel problemen wil je hebben?

Echo de query eens, dan wordt snel duidelijk waar je de fout hebt gemaakt.

Verder wat netter scripten en fouten detecteren daar waar het fout gaat. In dit geval bij het uitvoeren van de query en niet bij het fetchen. or die() is trouwens een gruwelijk lapmiddel dat je alleen voor je eigen probeerseltjes kunt gebruiken.
Ben een ongelovelijke noob, dus er is inderdaad een boel ruimte voor verbetering :(

Anyway, ga nu je oplossing uitproberen!

edit: nieuwe fout:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /home/olafp/domains/olafpaans.nl/public_html/loggedin.php on line 31
Zie nu net pas dat ik mijn bericht beter bij de sql gerelateerde vragen had kunnen plaatsen, als een mod dit leest:

Kunt u alstublieft dit bericht verplaatsen? (En zo niet, is het dan de bedoeling dat ik dit ''sluit'' of dat ik hem daar ook plaats?
@O. Paans: Ik heb je topic even verplaatst naar Databases en SQL. Op zich stond ie niet zo verkeerd want nu heb je weer een syntax error en dat is weer PHP. Maar wat niet echt gewenst is, is bumpen. (Een nieuwe post doen terwijl de laatste post ook van jou is). Gebruik om aanvullingen te doen de, boven je post aanwezige, editknop.

Verder: Om de error te kunnen oplossen zal je het relatieve stukje code even moeten posten. Dus een paar regels vóór tot een paar regels na de errorregel. Bijv. 29 t/m 33. Geef ook even aan welke regel 'line 31' is.
Bedankt voor het plaatsen, en sorry voor het 'bumpen'.

Anyway, ik heb het kunnen oplossen, en schiet al aardig op :D
PHP is echt een leuke hobby, eindelijk iets gevonden om mijn tijd in te stoppen als ik weer eens niets te doen heb :P

Je kan niet te vroeg beginnen :)

Reageren