Hallo,
wij zijn van plan om een mac te kopen en de windows weg te doen.
Ik wil natuurlijk wel verderdoen met php, maar bestaat er in mac een goed all in one pakket van php, apache en phpmyadmin ?

dank je op voorhand
Bart
Apache is standaard al geinstalleerd, PHP activeren is echt een fluitje van een cent en MySQL is ook niet echt ingewikkeld.
Ik geburik zelf dit pakket. Maakt gebruik van de interne server van Mac OS X, en is meestal vrij actueel. Daarnaast biedt het echt alle features die je maar kan bedenken en in PHP zitten.

Je moet daarna wel nog even MySQL los installeren. Maar op de MySQL website bieden ze een .package bestand aan (zo'n soort installer) en je kan er ook een configuratiepaneel bij downloaden. Heb je beiden geïnstalleerd (wat niet meer is dan dubbelklikken op het icoontje en wat 'ok' en 'volgende' drukken) dan lijkt het net alsof het al jaren in je OS X zit gebakken :P
Ik gebruik ook dat pakket wat Jelmer gebruikt.

Standaard zit PHP4 er ook op, in ieder gevalletje in de terminal, maar die wordt eind van dit jaar niet meer ondersteund toch? Misschien dat je met Leopard dan PHP5 erbij krijgt ingebakken.

Als je nog niet zo'n geyle Mac hebt gekocht, zou ik wel nog effe wachten, Leopard is er over een paar maandjes én waarschijnlijk komen er nieuwe iMacs, maar dat moet je maar even gaan lezen op al die rumor-sites :)

Reageren