Ik heb het volgende probleem. In de tabel `test` is een veld `woord`.

Vervolgens heb ik een rij aangemaakt waarin het veld `woord` de volgende waarde bevat :

GO TEST2

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat als ik op zoeken klik, en dan zoek op Go test2 of go test2, dat hij deze rij vind ? Ik heb al met LIKE geprobeerd, dus

SELECT * FROM test WHERE woord LIKE 'Go test2' maar dan vind hij de rij niet. Iemand die me kan helpen ?
SELECT * FROM test WHERE woord LIKE '%Go test2%';

of
SELECT * FROM test WHERE woord LIKE '*Go test2*';

Ik kan me niet herinneren dat er iets hoofdletter gevoelig aan was?

[edit]Zie ook hier[/edit]
Hoe is de database ingesteld? Zie de handeiding over hoofdletters en hoe daar mee wordt opgegaan.
En anders:
1. alles lowercase in de db zetten
2. over de string (voordat het in de LIKE wordt gezet: strtolower()...
@GaMer13: Alles lowercase in de db zetten lijkt mij niet slim. Alles lowercase vergelijken daarentegen wel. Dat kan ook met de db-gegevens.
Bedankt iedereen voor de reacties !

Probleem met :

SELECT * FROM test WHERE woord LIKE '%Go test2%'; 

is dat hij een eventuele Go test2 test ofzo iets, ook selecteerd en dat is niet echt de bedoeling

Ik heb er voor gekozen om alles uppercase in de DB te zetten en vervolgens variabelen te strtoupper te vergelijken :)
Je hebt nu een lapmiddel gebruikt die waarschijnlijk nog erger is dan de kwaal. Zoek nu eens uit wat er precies fout gaat, uppercase opslaan is absoluut onzin. Je slaat gegevens op zoals ze worden ingeklopt en dat kan dus upper- en lowercase zijn.

Reageren