Goedendag,

Ik heb een index systeem van sniff. Dit werkt perfect. Kan files hiden, zorgen dat het niet te downloaden is, beschrijving enz. Perfect. Maar ik ben mijn site aan het omgooien dat ik met index.php?p= kan werken. Het probleem nu met het script, als ik die via die methode op vraag is dat hij de bestanden voor de map waar mijn index staat weergeeft. En niet de map waar de bestanden in staan die 1 map lager ligt.

Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen?

Groet,

Rolf
In dat script dat je gebruikt de directory waarin de bestanden gezocht moeten worden wijzigen?

Zonder een relevant deel van je script kunnen we daar echter weinig over zeggen...
Het script zelf zit in 1 php file. Deze is redelijk groot. 2274 regels.

Het probleem is juist dat je geen map hoeft in te vullen. Hij pakt de bestanden waarbij het php bestand in de map staat.

Hier kan je het bestand gewoon ff downloaden:
http://sourceforge.net/projects/phpsniff/

Rolf
Tja, ik ga geen 2274 regels code even bekijken om te zien of ik een oplossing kan vinden.

Je zult in je script toch ergens op zoek moeten gaan naar de plaats waar je bestanden geladen worden. Daar zul je het pad dat naar je bestanden verwijst moeten veranderen.
Welke trand moet ik zoeken denk je? noem eens een functie die uit een map bestanden haalt?
Dat kunnen er vrij veel zijn. Als er informatie uit bestanden gehaald wordt zou je misschien eens kunnen zoeken naar file_get_contents() of fopen().
er wordt geen informatie uit de bestanden gehaald. dit gebeurd via een apart bestandje. Maar hij haalt wel die titels op.

Misschien zoiets?

// first of all, security: prevent any unauthorized paths
// if sub directories are forbidden, ignore any path setting
if (!$allowSubDirs) {
$path = "";
} else {
$path = $_GET["path"];
// ignore any potentially malicious paths
$path = safeDirectory($path);
}

// default sorting is by name
if ($_GET["sort"]=="")
$_GET["sort"] = "name";

// default order is ascending
if ($_GET["order"]=="") {
$_GET["order"] = "asc";
} else {
$_GET["order"] = strtolower($_GET["order"]);
}

Opzich is de code zelf nog niet zo groot. Is mooi ingedeeld e.d. de config is al 1171 regels en dat kn je overslaan ;)
Blijkbaar kun je dus een bepaald pad van een subdirectory als GET variabele meegeven. Als je daar nu eens het pad van de map waar de bestanden in staan opgeeft.
Ik zal eventjes zoeken...
Ben nu weg, host zit eventjes tegen op dit moment en ik moet weg...

Jullie horen het morgen!

Reageren