Kom er niet uit en het klinkt simpel:

Ik zoek een script waarin ik als beheerder van bv een webwinkel produkten in een catagorie, met twee pijltjes omhoog en omlaag kan verplaatsen, om de artikelen in een bepaalde volgorde te projecteren. Dit systeem wordt veel gebruikt in CMS systemen.

Ik zou zeer vereerd zijn...

Rick
Neem aan dat je produkten in een tabel staan, maak in deze tabel ook een veld pos (het mag ook iets anders zijn).

Je sorteert de produkten op het veld `pos` en ze worden netjes van groot naar klein weergegeven.

In je administrator control panel kan je het veld `pos` groter of kleiner maken. Hoe groter hoe hoger hij in de lijst staat hoe kleiner hoe lager hij staat. Dat is het hele idee achter die pijltjes in een cms
Wat je ook wel eens ziet zijn text velden waar je een getal kan invullen. Zelfde principe als Hiska zegt, alleen werkt het m.i. iets makkelijker.
Zoiets heb ik op de bestelapplicatie van Campina... Zal eens even kijken...

Edit:
Dit dus...

Elwin
Sorry maar dit bedoel ik niet

Stel: Je hebt een webwinkel met bv een catagorie harde schijven en de bovenste is er een van 80Gb, de tweede van 160 Gb en de derde op rij (eronder op het onlinegedeelte) van 250Gb. Nu wil je er eentje tussen zetten van 120Gb. als je een nieuwe rij toevoegt in je database zou hij onderaan komen te staan in de winkel, omdat ik sorteer op id, nu is het de bedoeling dat je in het beheergedeeltje de harddisk omhoog kan schuiven naar een plekkie tussen de 80 en 160Gb in. Nu lijkt het makkelijk om op hardeschijfgrootte te sorteren maar dat gaat niet op voor elke catagorie. Er zijn ook artikelen met geen getalsaanduiding. Ik hoop dat het duidelijk is. Het moet dus gebeuren met twee pijltjes bij elk item in het beheersysteem.

Rick
Wat ik je gaf dus... Alleen moet je een beetje je fantasie gebruiken over hoe je alles inleest en wegschrijft.

Daarbij denk ik dus aan een tabel in je DB:
VOLGORDE
vlg_cat
vlg_pro

Vervolgens moet je (om uit te lezen) alle vlg_pro's van vlg_cat halen en in de <select> neer dumpen. Gebruik dan mijn pagina en na het verzenden haal je eerst alles uit VOLGORDE met vlg_cat weg en schrijf je het op de nieuwe volgorde stuk voor stuk terug in je database...

Elwin

Reageren