Hallo allemaal,

Ik heb al dagen ruzie met mijn htaccess bestand voor mooie urls. Nu werkt het allemaal fijn alleen kan er nu geen spatie in een link staan. Iets wat toch echt nodig is.

RewriteCond %{REQUEST_URI} !/data
RewriteCond %{REQUEST_URI} !/images
RewriteCond %{REQUEST_URI} !/website
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/$ index.php?site=$1 [L]

RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/item([A-Za-z0-9-]+)/$ index.php?site=$1&menuname=$2&set=item [L]

RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/item([A-Za-z0-9-]+)/sub(.*)/$ index.php?site=$1&menuname=$2&subname=$3&set=sub [L]

RewriteRule ^website/$ index.php [L]

RewriteRule ^website/item([A-Za-z0-9-]+)/$ index.php?menuname=$1&set=item [L]

RewriteRule ^website/item([A-Za-z0-9-]+)/sub(.*)/$ index.php?menuname=$1&subname=$2&set=sub [L]

Ik heb bij item ([A-Za-z0-9-]+)/ staan omdat hij anders ook deze rule pakt als je een subitem hebt opgegeven. Hierdoor werken alleen de spaties niet meer. Ik zou super blij zijn als iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Stefan
@Crazyme: Bumpen is pas, zoals Wes al aangaf, toegestaan na 24 uur. Zie de FAQ/regels van dit forum. Je hebt nu al meerdere bumps in je topic gemaakt.

SanThe.
nico schreef op 24.07.2007 20:03
dit hoort andersom..
je hoort het id om te zetten naar een naam..
je hebt niks aan een id als je de naam naar het id omzet..
maar k denk dat je beter even opnieuw kunt beginnen,, en geen spaties gebruiken in urls en dat soort dingen.

het is niet de bedoeling dat er id's in de url komen te staan. Hoe wil jij het id dan omzetten naar een naam?
Ik ben er even mee bezig geweest en heb een oplossing bedacht.

Kan iemand mij dan helpen hoe ik de spaties omzet naar een _ en daarna de _ weer weghaal en spaties voor terug zet..
@Crazyme: Voor de duidelijkheid:
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Reageren