Hallo,

ik ben nog een totale noob met php, ik wil dus een text includen uit een ander bestand, maar in dat bestand staat ook andere text die ik niet wil includen, hoe roep ik een bepaald stuk text aan?

Bedankt.
Allereerst zul je de complete inhoud van dat bestand in een variabele moeten laden met bijvoorbeeld file_get_contents(). Om dan enkel een bepaald stuk weer te geven zul je met preg_match() en een reguliere expressie dat deel van je bestand matchen.

Dit is niet het meest eenvoudige dat je met php kunt doen, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
edit:
verkeerd gelezen...
aub leg het wat makkelijker uit ik ben echte een totale naab, ksnap maar een paar dingen, danku
dan maak je er toch gewoon 2 bestanden van.. met wat je wel en neit wil includen.. of allebij dan heb je weer het hele bestand
als het zo moeilijk is om alles in 1 bestand te hebben dan doe ik dat wel apart :)
kima schreef op 24.07.2007 17:03
dan maak je er toch gewoon 2 bestanden van.. met wat je wel en neit wil includen.. of allebij dan heb je weer het hele bestand
Inderdaad, als je al geen idee hebt van wat ik in mijn vorige post zei, kun je beter de makkelijke oplossing kiezen en de tekst opdelen in twee bestanden.

Reageren