Nu krijg ik hier een volgende foutmelding op:
ERROR 1289 : The 'FEDERATED' feature is disabled; you need MySQL built with 'FEDERATED' to have it working
Ik gebruik zelf MySQL 5.0.19, betekent dit dat ik MySQL moet updaten of bv. een Plugin of een instelling moet activeren? Ik snap er werkelijk niets meer van :) hoop dat iemand hier arvaring mee heeft
Ik denk, weet het niet zeker dus, dat je gezien de foutmelding mysql opnieuw moet compilen met extra/ andere parameters dan de standaard. Dus iets dieper/verder dan een update.
http://forums.mysql.com/rss.php?105
Hier staat denk ik wel wat tussen de reacties. Voor zover ik weet zit dit niet in de standaard versie van MySQL, maar alleen in de Gemaximaliseerde versie:
Ik heb de FEDERATED storage engine werkend gekregen door MySQL 5.0.49 te installeren. Maar dit heeft nog geen zin, want je kan alleen MySQL-servers samenvoegen terwijl ik een Pervasive DB virtueel wil koppelen aan MySQL.
Ik heb hier een artikel waarin staat beschreven dat het kan door middel van de FEDERATED_ODBC storage engine welke niet in MySQL geleverd is, maar ik snap er nou werkelijk geen reet van hoe je het moet compilen of installeren, het schijnt in C te moeten gebeuren maar hoe je dat doet.. :S geen idee!
Ik heb nu 'wedit' gedownload, een C compiler voor windows
Iemand ervaring met iets als dit? want ik snap er werkelijk heel weinig van, zelfs met documentatie.. :)
Ja ik wil het alleen laten koppelen met een Pervasive DB via ODBC en niet met PostgreSQL.. Zo kan ons intranet via MySQL met Exact for Windows communiceren, ons administratie systeem.. :)
Huidige situatie is dat we de waarden 3x per dag importeren mbv Navicat, zo zijn dus de gegevens niet altijd actueel :(..