ik ben bezig met een forum ik heb daarover net ook al een topic geopend (klik) maar dit is een ander probleem.

Ik heb het zover gekregen dat het andere probleem is opgelost alleen nu heb ik het volgende probleem. Als er gereageerd is op de topic kom die niet bovenaan te staan. CODE:
<?php
			  $query = mysql_query("SELECT DISTINCT 'id_hb' FROM forum LIMIT 0, 8 ") or die (mysql_error());
while ($obj = mysql_fetch_object($query)) {
   $id_hb = htmlspecialchars($obj->id_hb);
	$query =  mysql_query("SELECT * FROM forum WHERE id=".$id_hb." ORDER BY id DESC") or die (mysql_error()); 
   	$titel_hb = htmlspecialchars($obj->titel_hb);
	$titel_hb = dec_str($titel_hb, 17); //$titel_hb wordt ingekort
	$id = htmlspecialchars($obj->id);
	echo '<a href="forum_bericht.php?id='.$id.'">'.$titel_hb.'</a><br>';
	}
	}
   ?>

UITLEG:
Je hebt hb (hoofdberichten dus de bovenste berichten) en gewone berichten maar dus bericht die gereageerd zijn op een hb maar in deze code wordt geen onderscheid gemaakt tussen die twee maar toch zie ik alleen de hb's? weet iemand hoe dit kan.

B>V>D>
Jorn

Vraagjes: (Goh, begin ik weer met m'n vraagjes)
1). Waarom zijn de namen van: $query en $obj precies hetzelfde? Dit kan tot fouten leiden. noem de tweede dan misschien $query2 en $obj2.
2). Waarom gebruik je htmlspecialchars op iets dat dit niet kan bevatten? (Het is een getal.. meer niet). Of is id niet een INT? Als dit niet het geval is, laat het dan zo. (De code)
3). Hoe kan jij HB's zien, als je NIKS ervan echo'd? (voor zover ik zie, echo je de gewone berichten.
4). mysql_fetch_object blijkt minder snel te zijn dan mysql_fetch_assoc...

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Bedankt! Nu werkt het ik heb dit:

<?php
			  $query = mysql_query("SELECT DISTINCT id_hb FROM forum ORDER BY id DESC LIMIT 0, 8") or die (mysql_error());
   $id_hb = $obj->id_hb;
	$query2 =  mysql_query("SELECT * FROM forum WHERE id=".$id_hb."") or die (mysql_error()); 
	while ($obj2 = mysql_fetch_object($query2)) {
   	$titel_hb = htmlspecialchars($obj2->titel_hb);
	$titel_hb = dec_str($titel_hb, 17);
	$id = $obj2->id;
	echo '<a href="forum_bericht.php?id='.$id.'">'.$titel_hb.'</a><br>';
	}
	}
   ?>
Oja: dit:
<?php
mysql_query("SELECT * FROM forum WHERE id=".$id_hb."")

//kan ook zonder die ."" op het eind, omdat dit toch niks toevoegd:
mysql_query("SELECT * FROM forum WHERE id=".$id_hb)
?>

En als je [php]mysql_fetch_object()[/php] zou gaan vervangen door [php]mysql_fetch_assoc()[/php] dan zou je ipv: $obj2->titel_hb $obj2['titel_hb'] moeten schrijven. (Dit dan bij elke $obj en $obj2)

Reageren