Ik hoop dat ik hier post op de juiste plek, maar het volgende is aan de hand.
Mijn hosting provider heeft afgelopen dinsdag mijn website verplaatst naar een nieuwe server waar PHP 5.2.2. op draait.
Ik gebruik Joomla voor het onderhoud van de website en vanaf het moment dat de website was verplaatst, kreeg ik bij het opslaan van nieuwsberichten de onderstaande foutmelding. Ik ben de afgelopen dagen op diverse fora van Joomla in discussie geweest, maar niemand weet een oplossing.
Zelf ben ik een volkomen leek op het gebied van de hele materie waarmee Joomla werkt. Bij Joomla zegt men dat het programma goed draait onder PHP 5.2.2. maar sommige extensies nog niet. Maar men kan mij niet zeggen om welke extensie het dan zou moeten gaan.
Ook daar heb ik onderstaande code getoond, maar suggesties om deze aanpassen kwamen er niet.
Mijn laatste hoop is dan ook of dit forum mij kan helpen.
Groeten,
Evelien
Catchable fatal error: Object of class database could not be converted to string in /home/beatlesfan/domains/beatlesfanclub.nl/public_html/includes/database.php on line 1072
De code waar het hier omgaat is:
function publish_array( $cid=null, $publish=1, $myid=0 ) {
if (!is_array( $cid ) || count( $cid ) < 1) {
$this->_error = "No items selected.";
return false;
}
$cids = implode( ',', $cid );
$query = "UPDATE $this->_tbl"
. "\n SET published = " . intval( $publish )
. "\n WHERE $this->_tbl_key IN ( $cids )"
. "\n AND ( checked_out = 0 OR ( checked_out = $myid ) )"
;
$this->_db->setQuery( $query );
if (!$this->_db->query()) {
$this->_error = $this->_db->getErrorMsg();
return false;
}
Ik heb een enorme stomme fout gemaakt, door de code te kopiëren uit het database bestand van voor de update.
Dit is de juiste (de tekens /** staan op regel 1072).
Sorry,
Evelien
/**
* Default delete method
*
* can be overloaded/supplemented by the child class
* @return true if successful otherwise returns and error message
*/
function delete( $oid=null ) {
//if (!$this->canDelete( $msg )) {
// return $msg;
//}
Het zal je ontgaan zijn maar omdat je nieuw bent en nog niet de regels hebt doorgenomen omtrent het plaatsen van berichten en de term *BUMPEN* vast ook niet zal kennen wil ik je even op de hoogte brengen van deze regel:
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen.
Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
--
Voor deze keer is het geen ramp, en in de toekomst kun je ook wel eens een vergissing maken, ook daar hoef je geen zorgen over te maken maar probeer hier op te letten en dus ook te voorkomen in de toekomst.
Het zal je ontgaan zijn maar omdat je nieuw bent en nog niet de regels hebt doorgenomen omtrent het plaatsen van berichten en de term *BUMPEN* vast ook niet zal kennen wil ik je even op de hoogte brengen van deze regel:
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen.
Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
--
Voor deze keer is het geen ramp, en in de toekomst kun je ook wel eens een vergissing maken, ook daar hoef je geen zorgen over te maken maar probeer hier op te letten en dus ook te voorkomen in de toekomst.
Alvast bedankt,
Danny Roelofs
Moderator
Dag Danny,
Ik heb geen idee waar je het over hebt?
Weken geleden mijn laatste reactie geplaatst en vandaag even via snel reageren laten weten dat dit onderwerp gesloten kon worden.
Vond het wel zo netjes om dat te laten weten............