ik heb een invoerpagina (formulier) dat gegevens in een database zet, een een zoek en resultatenpagina die de gegevens weergeeft..
Kan iemand mij in het kort uitleggen wat ik moet doen om een foto te kunnen toevoegen per item? Welk script van de library zou ik daar het beste voor kunnen gebruiken?
Je zou eventueel dan in de Database een extra veld toekunnen voegen (varchar) en een mapje op de server zetten en in de map alle afbeeldingen zetten en dan de link naar de afbeelding in dat extra Database veld zetten bij elke item...
Het is veel handiger om gewoon een input type=file toe te voegen, afbeeldingen ophalen, checken, eventueel resizen en in een directory zetten met een unieke ID waaraan je het kunt herkennen (eventueel het autonumerieke ID wat de toegevoegde rij gekregen heeft of iets randoms wat je kan opslaan in de database.
Scheelt weer handelingen (eg, uploaden, renamen, dat soort meuk).
helemaal nog niet aan gedacht, want ik dacht aan een upload scherm in het formulier en dat die foto dan op de 1 of andere manier gekoppeld werd..
Maar er komen nog wel heel veel items bij.. ik zou natuurlijk wel gewoon een extra veld in het formulier kunnen maken zodat ik niet steeds de link in phpadmin hoef te zetten..
Ik heb wel ergens iets op cd staan, maar ik ben nu te dronken/verbrand dus dat word morgen ochtend met een beetje mazzel, anders word het zondag avond als ik terug ben van het strand.