Ik snap niet zo goed hoe je moet omgaan met sessions,kan iemand het me misschien uitleggen?

Alvast Bedankt!
Kijk eens naar de session tutorial wordt alles uitgelegt :)
Kijk eens naar de session tutorial wordt alles uitgelegt :)

Dat is een slechte tutorial :(
Ik versta er niets van :(
Maar ik zou gewoon graag weten hoe je sessions opslaat en dat hij ze dan kan weergeven!
(vb: je slaat de naam Fredje op in een session en dat hij dan de naam weergeeft zelfs ook na 10 dagen!)

Alvast Bedankt!
Inde tutorial staat niet goed wat sessies precies zijn.

Normaal worden gegevens die de gebruiker opgeeft alleen gebruikt wanneer het script gedraait wordt. (Bijvoorbeeld via HTTP POST of HTTP GET). Via sessies kan je gegevens voor een gebruiker langer opslaan. Deze sla je dan op in de superglobal $_SESSION[], die via sessie_start() wordt geladen van de server.

Grtz,

Adje
(vb: je slaat de naam Fredje op in een session en dat hij dan de naam weergeeft zelfs ook na 10 dagen!)

Uhm.. dan moet je met koekjes gaan werken.. een sessie loopt af zodra de browser wordt afgesloten of de variabelen in de sessie vernietigd worden...

Edit:
Quote toegevoegd want Adje lulde er doorheen.. ;)

Elwin
[quote](vb: je slaat de naam Fredje op in een session en dat hij dan de naam weergeeft zelfs ook na 10 dagen!)

Uhm.. dan moet je met koekjes gaan werken.. een sessie loopt af zodra de browser wordt afgesloten of de variabelen in de sessie vernietigd worden...

Edit:
Quote toegevoegd want Adje lulde er doorheen.. ;)

Elwin[/quote]

Dat kan niet want de meeste site's werken zo! :s
En op sommige site's kun je voor 10 jaar ingelogd blijven!
Dat kan niet want de meeste site's werken zo! :s
En op sommige site's kun je voor 10 jaar ingelogd blijven!

Hé! Wat jij wilt... Als je een vraag stelt en je werpt de antwoorden gelijk in de wind, wat heeft het dan voor zin om de vraag te stellen?

Elwin
Kikker heeft gewoon gelijk :)
Session zijn maar voor 'even'...
Anders moet je (bv voor jouw 10 jaar) koekies gebruiken...

...De Als-Je-Het-Beter-Weet-Vraag-Het-Dan-Niet...

Mitch :)

[Edit : Spelfoutje ;)]

Reageren