Ik heb een lay-out gemaakt voor een site, maar ik weet niet precies hoe ik hem moet scripten. Kan iemand me hier mee helpen? Ik wil niet dat het helemaal gedaan wordt voor me, omdat ik het zelf ook wil leren.
Dus als je me wilt helpen of als je een tutorial hebt, zou het wel aardig zijn.
Ik heb een lay-out gemaakt voor een site, maar ik weet niet precies hoe ik hem moet scripten. Kan iemand me hier mee helpen? Ik wil niet dat het helemaal gedaan wordt voor me, omdat ik het zelf ook wil leren.
Dus als je me wilt helpen of als je een tutorial hebt, zou het wel aardig zijn.
Groeten,
Mitch
Gebruik een database met tabellen. MySQL en een query. Gooi er af en toe een echo tussendoor om output te genereren. En voila, je hebt je site mooi gevuld.
Mitch, wat wil je bereiken? Een systeem waarmee je de site kan updaten, login en dergelijke. Wil je data opslaan in een table of in textbestanden? Wat heb je al, waar ben je begonnen, waar loop je vast?
Heb je al bij de phphulp tutorials gekeken? Heb je al bij de phphulp script gekeken?
We (ik in iedergeval), kunnen/kan niets met de info die je geeft. Een leuke layout is een mooi begin, de content is dan nog redelijk essentieel en hulp kun je hier krijgen, maar wat verwacht je? Ik heb geen idee wat je php niveau is.
Wat heeft layout met scripten te maken? Ik zie het verband even niet. Tuurlijk, een systeem wat je hebt gescript moet er ook nog een beetje leuk uitzien, maar noodzakelijk is dat niet.
Ik zou zo zeggen, begin eens met het van A tot Z noteren welke functionaliteiten jouw systeem moet hebben. Dan wordt vanzelf duidelijk hoe complex de boel wordt en of het haalbaar is.
Gezien het feit dat jij niet/nauwelijks kunt scripten, raad ik je aan om de layout even aan de kant te leggen. Het is belangrijker dat je nu leert scripten dan dat je een leuke layout hebt.
<?php
echo 'Hello World!';
?>
Voor de rest kun je bij de tutorials en www.php.net terecht.
Ja, template design dus. Wat je moet gaan leren is CSS. Google op tutorials daarover en maak een begin. Loop je tegen problemen aan, dan kun je hier vragen stellen.