hallo allemaal,

ik heb nu al een paar maanden WAMPserver en het ging tot dusver allemaal goed.
Ik had geen problemen met WAMP en had port forwarding voor de ingeschakeld.

Alles deed het goed tot 2 dagen geleden.
Als ik nu mijn IP-adres invul krijg ik 404 error.

eerst (zonder port forwarding) was het zo dat ik bij de instelleingen van de router kwam (na wachtwoord ingevuld te hebben).

Maar als ik nu port forwarding uitschakel kom ik ook niet bij de routerinstellingen.

Dus ik dacht dat het mischien iets te maken kon hebben met de poorten.

dus dee ik zo'n online scan.

Wat blijkt nu:
alle poorten zijn gelsoten maar niet geblokkeerd behalve poort.

80 en 25(SMTP) zijn compleet onzichtbaar voor de buitenwereld!

hoe maak ik ze dan weer "zichtbaar".!!!!!!!!!

btw ik heb geen firewall.
192.168.1.254

kan je meestal je router mee bereiken, tenzij je een ander intern ip adres heb.

Kijk anders eens naar je gateway bij de details van je internetverbindingen.
Hmm..het is ook vaak 192.168.1.1 of 192.168.0.1. Sommige hebben 10.0.0.1 bijvoorbeeld. Verschilt per router.

Beste is om inderdaad naar de gateway te kijken bij je internetverbindingen zoals Terence al zei:
start -> uitvoeren -> cmd [enter]
ipconfig /all [enter]

Als je port 80 forward, verschuift de port om de router te bereiken soms naar 8080. Die kan je dan dus bereiken door bijvoorbeeld 192.168.1.1:8080 in de browser te typen. Of je dan een 404 of een 500 hoort te krijgen weet ik eigenlijk niet.
Dat betekent meestal dat je Apache2 niet goed draait. Ik heb het wel is vaker gehad met wamp!

Toen ben ik over gegaan naar XAMPP en dat werkt veel beter.
ik kan wel bij de instellingen komen van de router.
via: 192.168.1.1 (hiermee heb ik port forwarding net weer uitgezet)

maar eerst was het zo dat als ik m'n IP invoerde, dat ik dan bij de router instellingen kwam. (ook vanaf het internet). Maar dat is nu ook niet meer.

Hoe draai ik dat weer terug dat ik weer via mijn IP-adres bij de router-instellingen kan komen. want dan kan ik weer forwarden naar bij 192.168.0.101.

btw:
en als ik nu IP:8080 doe kom ik ook niet bij de router.
Martijn schreef op 09.08.2007 15:34
ik kan wel bij de instellingen komen van de router.
via: 192.168.1.1 (hiermee heb ik port forwarding net weer uitgezet)

Hoe draai ik dat weer terug dat ik weer via mijn IP-adres bij de router-instellingen kan komen. want dan kan ik weer forwarden naar bij 192.168.0.101.

resetten naar fabrieks instellingen
is je externe IP toevallig niet gewoon veranderd?
Ik Gebruik zelf ik Xampp. Is beter en veiliger. Je moet denk ik ook eens Xampp proberen. Ik draai daar nu al een paar weken/dagen al mijn website op!

Reageren