Ik ken wat mensen die een 2d spel in elkaar willen zetten. Gewoon voor de lol. Ideeën over hoe het spel eruit moet zien zijn er al. Waarschijnlijk wordt het een strategie spel zoiets als Age of Empires 1. En natuurlijk weet ik en zij ook dat er heel veel bij komt kijken. Maar het is iets wat ze willen gaan proberen in hun vrije tijd, voor de lol. Nou vroegen ze of ik mee wilde helpen. Natuurlijk wil ik dat want ik ben ook een fan van Age of Empires, en ik heb altijd zelf het spel iets willen veranderen naar mijn fantasie.
Nu heb ik geen idee hoe te beginnen. Waarschijnlijk is Java het makkelijkste (ook al heb ik daar geen ervaring mee). Het doel is om het uit eindelijk ook op het internet te kunnen spelen, vandaar dat ik aan Java dacht. Ik ben wat gaan googlen en ik lees overal over game engines. Dat zegt mij natuurlijk helemaal niks. Ik weet dat Age of Empires gemaakt is met Genie Game engine. En dat het een 2d sprite enige is. Wat houd dat eigenlijk in? sprite? wat is een engine eigenlijk op het gebied van games? Ja het is de basis.. maar meer in detail?
En is Genie Game engine te gebruiken? Of is er iets anders wat goed te doen is om te gebruiken? En hoe programmeer je met Java. Ik heb heel veel vragen. En ik hoef geen reacties over 'begin er niet aan, je hebt te weinig kennis' want dat weet ik zelf ook wel;) het is een vrije tijdsbesteding.
Alles is welkom!
52 views