Hoi

Ik zit met de volgende uitdaging.
Ik heb een database met onder andere 2 tabellen: teams en rondeteams. Elke week worden de teams uit de tabel teams weggeschreven naar rondeteams.

Elk team bestaat uit 12 spelers.

In de tabel rondeteams staan dus per week de spelernamen van elk team vermeld. Wat ik nu graag wil is een overzicht maken van welke namen in de afgelopen weken allemaal zijn geselecteerd. Dit komt dus uit de tabel rondeteams.

Om de gegevens te selecteren, heb ik de volgende query:

<?php
$sql = "SELECT speler1,speler2,speler3,speler4,speler5,speler6,speler7,speler8,speler9,speler10,speler11,speler12";
$sql .= "FROM rondeteams";
$sql .= "WHERE teamnaam='Testteam'";
?>

Uit bovenstaande gegevens wil ik dan dat van elke speler het aantal weergegeven wordt. Ik dacht zelf dit te doen met array_count_values().

Ik krijg het resultaat uit bovenstaande query echter niet in één array.

Kan iemand mij misschien verder op weg helpen?

In je huidige site zou dat betekenen dat je vanaf de grond opnieuw moet beginnen. Mijn advies: gebruik nu maar een stoplap en neem de tips mee voor een volgend project.
Gifo schreef op 13.08.2007 00:12
2) Ik heb vanavond idd al het e.e.a. gelezen over normalisatie en ik ga bekijken of ik dit verder kan en ga toepassen in mijn huidige site.
Dat doet me goed!

Er zijn misschien wat botte opmerkingen gemaakt, maar uit de praktijk is gebleken dat dit vaak de enige manier is om iemand de ogen te openen. Vandaar.

Mocht je in de knoop komen met de normalisatie, phphulp weet je inmiddels te vinden, we helpen je graag.

Reageren